135%-al nőtt az LCD TV-k világpiaca 2006. második negyedévében

1. Oldal

A DisplaySearch közzétette legfrissebb, 40 különböző márkát érintő, régiók, képméretek és képfelbontás szerint részletezett jelentését a 2006. második negyedévében (Q2’06) a világon kiszállított LCD TV-k mennyiségi és bevételi adatairól.
A kiszállított LCD TV-k mennyisége a tavalyi 2. negyedévhez viszonyítva (É/É) 135%-al, az előző negyedévhez (Q/Q) képest 28%-al, 9,4 millió egységre ugrott, és ez a világ TV piacának már 22%-a (Q1’06-ban ez a részesedés még csak 17% volt). A Q2’06-os mennyiség 4%-al haladta meg a várakozást, és a negyedéves növekedés kétszámjegyű, az éves bővülés háromszámjegyű volt minden régióban kivéve az éves növekedést Japánban. Észak-Amerika meglepően erős, 48%-os növekedést ért el a digitális tunerrel is csökkenő LCD TV, és növekvő CRT TV árak miatt, és azért, mert a kiskereskedők egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az LCD TV-kre, s így ezek elterjedtsége 34%-os rekordszintet ért el. A foci VB-vel kapcsolatos nagy várakozások ellenére Európa részesedés 45%-ról 41%-ra csökkent az erős Q1’06-beli eladások után.

A bevételt tekintve a növekedés még gyorsabb a nagyobb képméretek és felbontás térnyerése miatt. A 29%-os Q/Q és 138%-os É/É növekedés 11,3 milliárd dolláros rekordbevétel, és a teljes TV piac 47%-a (Q1’06-ban ez a részesedés még csak 41% volt).

Az átlagos LCD TV képátlója a Q1’06-beli 68,6 cm-ről, 71,8 centire nőtt, mivel a nagyobb készülékek ára továbbra is gyorsabban esik, s így részarányuk látványosan nő. Q2’06-ban minden 76 centi (30”) feletti méretkategória növelte részesedését. A legtöbb nagyobb méretű LCD TV kategóriában kétszámjegyű az árszintcsökkenés. Ennek eredményeként már a 76 centis (30”) és nagyobb dominálnak az LCD TV-k piacán, részarányuk az előző negyedév 46%-ról 53%-ra emelkedett. Továbbra is a 76-82 centis (30”-32”) kategória a legkeresettebb, 31%-ról 34%-ra növekvő részaránnyal. A második helyen a 66-69 centis (26”-27”) modellek megelőzték a 51-53 cm (20”-21”) kategóriába esőket. A 102-119 centis (40”-47”) LCD TV-k 103%-os növekedése volt a leggyorsabb, mivel erre a méretre optimalizált gyártás folyamatosan fut fel, és a márkák közötti egyre élesedő verseny eredményeként az átlagos eladási ár csökkenése 13% Q/Q volt. Mivel a 102-107 centis (40”-42”) képméretű HD LCD és plazma TV-k közötti árkülönbség 300 USD (kb. 65.000 Ft) alá esett, az LCD TV-k részaránya ebben a szegmensben 23%-ról 32%-ra emelkedett, s a kínai TV piacon a 102-112 centis (40”-44”) LCD TV-t már többet adtak el, mint plazma TV-t.

Míg Q1’06-ban csak a Philips haladta meg az egymillió eladott egységet, Q2’06-ban a top négy márka mindegyike meghaladta ezt a mennyiséget. Ahogy az alábbi táblázatok mutatják a mennyiséget tekintve az első négy márka sorrendje Philips, eggyel előrébb lépve Samsung, Sharp és Sony. Régiók szerint: a Philips maradt az első Észak-Amerikában, de a Samsung mögé a második helyre szorult Európában. A főbb méretkategóriákat tekintve: maradt az első a Sharp az 51 centis (20”) és 94 centis (37”), a Samsung a 76-82 centis (30”-32”) és 66-69 centis (26”-27”), a Sony a 102-107 centis (40”-42”) méretkategóriákban.

Miközben a Sony a 4. a mennyiségi rangsorban, maradt első a bevételeket tekintve, mivel a nagyobb képméretekre koncentrálva a 82 centis (32”) vagy nagyobb készülékek arányát 63%-ról 70%-ra növelte. A Sony-t a Samsung követi, majd a Sharp-ot megelőző Philips következik. A Sony szerzi a legtöbb bevételt Észak-Amerikában, míg a továbbra is vezet Európában.

LCD_TV_Q2’06.jpg
Kapcsolódó linkek:

95%-al nőtt a plazma TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
Még a Sony vezet a bevételt tekintve, de a legtöbb LCD TV-t a Philips adta el
Az LCD TV-k eladása terén robbantott a Sony

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .