A TV világpiacot 10 éve a Samsung uralja, de jönnek a kínaiak

1. Oldal

Az IHS piackutató friss jelentése szerint az elmúlt 10 évhez hasonlóan 2015-ben is a Samsung volt a piacvezető TV márka, második az LG, harmadik a Sony, és a kínai Hisense valamint TCL fért még be az első öt TV gyártó közé.


A TV piac elmúlt évtizede a japán márkák visszaszorulásáról és a dél-koreaiak térhódításáról szólt, az utóbbiak mostani dominanciáját azonban már fenyegetik az erősödő kínaiak.

2015-ben az értékesített darabszámot tekintve a Samsung és az LG együttes piaci részesedése 33,6% volt (2014-ben ez még 37,1% volt). A japán márkák közül már csak a Sony maradt az első 5 gyártó között. A Panasonic már nem meghatározó TV világpiaci szerepelő, a Sharp, a Toshiba, a Hitachi, a JVC és a Pioneer letűnőben vannak vagy már el is tűntek. A japán márkák a 2015-ös TV piacból összesen 15,3%-al részesedtek (2014-ben még 18,8%-al). A kínai márkák viszont tovább erősítik TV világpiaci szerepüket. Tavalyi együttes részesedésük elérte a 27,5%-ot (2014-ben ez még 21,8% volt), és ez már nemcsak az erősödő kínai piacnak, de az Európában és az USA-ban is megkezdett terjeszkednek is köszönhető.

Samsung_SUHD_TV.jpg
Az eladott darabszámot tekintve a Samsung piaci részesedése 21% volt tavaly. Ez visszaesés a 2014-es 22,5%-hoz képest, de jelentős előrelépés a 14,2%-hoz képest, ami tíz évvel ezelőtt 2006-ban volt, amikor először előzték meg a Sony-t. Az eltelt 10 évben a Samsung 427 millió TV-t adott el. Az LG12,6%-os részesedéssel a második volt 2015-ben (2014-ben még 14,5% volt).

2005-ben még hat japán márka – Hitachi, JVC, Panasonic, Sharp, Sony és a Toshiba – volt az első tíz TV gyártó között. Mostanra ezek közül már csak a Sony számít fontos TV piaci szereplőnek, és még a harmadik legtöbb TV-t adták el.

Az első öt TV gyártó között ott a kínai Hisense és TCL egyaránt 5,6% részesedéssel.

Kapcsolódó linkek:

IHS: több mint 32 millió HDR TV kerül piacra 2019-ben
Erősödő 4K TV és lassuló LCD TV piac 2015 első negyedében
Az IHS a 4K képmegjelenítők piaci növekedéséről 2020-ig

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .