Az LG felhagy a plazma TV üzlettel?

1. Oldal

A rekordveszteség és az LCD TV-k jelentette verseny halálra ítélheti az LG Electronics 6 évre tervezett ambiciózus plazma programját.

LG-_logo_150px.JPG
Komoly nyomás nehezedik az LG Electronics-ra, azzal kapcsolatban, hogy leállítsa-e a plazmaképernyő paneles (PDP) TV-k gyártást, mely jelenleg krónikus deficitet termel a cég számára. Néhány szakértő felvetette annak lehetőségét, hogy az LG vagy eladja PDP üzletágát egy másik cégnek, vagy átszervezést hajt végre.


Április 9-én az LG Electronics egy tisztségviselője azt mondta, hogy a döntést e hónap végén vagy a jövő hónap elején hozzák meg, ahogy a cég megkapja a PDP üzletre vonatkozó tanácsot a McKinsey & Co. tanácsadó cég menedzsmentjétől, akik az elmúlt három hónapban ezen dolgoztak. A konzultációkat követően az LG előreláthatóan korrigálja teljes, plazma TV üzletággal kapcsolatos menedzsment stratégiáját, mely jelentések szerint rekord hiányt eredményezett az elmúlt évben. A PDP árak esésének következtében az LG Digital Display üzletága 146,7 milliárd koreai won (kb. 28,7 milliárd Ft) működési veszteségről számolt be a tavalyi utolsó negyedév során.

A 127 centis (50 inch) PDP (tehát maga a panel) eladási ára közel a felére kb. 205.000 Ft-ra csökkent mindössze két év alatt. Mivel a plazma TV-k továbbra is teret veszítenek a folyadékkristályos (LCD) TV-kkel szemben a piacon, ezért az iparág kilátásai elég sötétek. A Philips nemrégiben szüntette be a plazma TV-k gyártását az észak-amerikai és az ausztrál piacokon kívüli régiókban, hogy az LCD TV-kre koncentrálhasson. Az LG számára nagy terhet jelent az árverseny a Panasonic márkanevéről ismert rivális japán Matsushita termékei részéről. A Samsung PDP üzletága az SDI is vezetéshatékonysági értékelést hajt végre miután működési profitja több mint 80%-al esett 2006-ban az azt megelőző évhez képest.

Elemzők tehát elképzelhetőnek tartják az átszervezést, melyet Nam Yong az LG új vezérigazgatója hajthat végre, de lehetségesnek ítélik azt is, hogy a cég mindenestül kiszáll a plazma üzletből. Ennek azonban kicsi a valószínűsége, figyelembe véve a 127 centisnél (50 inch) nagyobb plazma TV-k mégviszonylagos piaci versenyképességét, és az LG hatalmas kezdeti befektetéseit.

Az LG Electronics 2001-ben szállt be a PDP TV üzletbe, és jelenleg három gyárat üzemeltet Európában, és másik hármat Kínában.

Az április 19-ei, befektetők számára megtartandó prezentáció – melyen részt vesz majd az új vezérigazgató is – várhatóan fordulópont lesz, amin eldőlhet az LG plazma TV-s jövője.

Kapcsolódó linkek:

LG: faborítású plazma TV
2006. végére csökkentek a plazma és MD HVTV-k utáni bevételek
2006. utolsó negyedéve az LCD TV-k tömeges elterjedését hozta
2006. harmadik negyedévében a plazma TV-k harmadát a Panasonic szállította
95%-al nőtt a plazma TV-k világpiaca 2006. második negyedévében

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .