OKOSODÓ
Az alábbi oldalakon, a házi-mozi alapfogalmaival, technológiáival ismerkedhet meg. Célunk az, hogy minden megtalálható és érthető legyen, amit erről a témáról tudni kell és érdemes.
Házi-mozit, okosan I. (Tervezés)
Házi-mozit, okosan II. (Vásárlás és gyakorlat)
Milyen TV-t vegyek?
A házi-mozi hangja
A házi-mozi képe
GY.I.K.
(Gyakran Ismételt Kérdések)
CIKKEK
Dolby Atmos a házi-moziban (Frissítve videóval)
Milyen TV-t vegyek? (2016.)
A Dolby Atmos és DTS:X hangformátumokról
Mi is az a kvantumpötty LCD TV és mire jó?
Mi értelme az ívben hajlított képernyőjű TV-knek?
» további írásaink
SZAKCIKKEK
Mit kell tudni a nagy dinamikatartományú képmegjelenítésről (Frissítve)
Dolby Vision: a jövő fényes, kontrasztos, színgazdag képe
Milyen is lesz az Ultra High Definition TV azaz UHDTV
A házi-mozi hangja
Antennák a digitális földi televíziós műsorsugárzás vételéhez
» további írásaink
TERMÉKEK
Milyen is az első kapható OLED TV?
Sony KDL-32EX600: LED LCD TV mindenkinek
Pioneer KURO PDP-5080XA: a fekete dicsérete
JVC DLA-HD1: mire képes a kontrasztbajnok?
Pioneer PDP-507XD: plazma TV a tökéletesség útján
» további írásaink
keresés  
BELÉPÉS    FÓRUM SÚGÓ       
GURU - 2006. február 25., szombat 
Az LCD TV-k eladása terén robbantott a Sony
A DisplaySearch közzétette legfrissebb, márkák, régiók, képméretek és képfelbontás szerint részletezett jelentését a 2005. negyedik negyedévében (Q4'05) kiszállított LCD TV-k mennyiségi és bevételi adatairól.

A vártnál 12%-al több LCD TV-t adtak el Q4'05-ben. A negyedéves viszonylatban (Q/Q) 58%-os, az elmúlt év azonos időszakához viszonyított (É/É) 137%-os növekedés rekordszámú, 8,6 millió készülék eladását jelentette Q4'05-ben. Tavaly egészévben 21,2 millió LCD TV-t adtak el világszerte, mely 141%-os emelkedést jelent.

A világon mindenütt nőtt az LCD TV-k iránti igény. A legdinamikusabban a kínai (Q/Q=74%) és az európai (Q/Q=73%) piac bővült. Európában az LCD TV-k részaránya 40%-ról 44%-ra nőtt, Észak-Amerikában 29%-ról 26%-ra csökkent.

A legfigyelemreméltóbb a nagy képméretű készülékek előretörése volt, mely az optimális gyártási kapacitások termelésbeállásával csökkenő áraknak köszönhető. A 94 centis (37”) és nagyobb LCD TV-k szállítása 148%-al nőtt Q4'05-ben, és meghaladta az 1 millió darabot, 8%-ról 12%-ra növelve arányukat az összes eladott készüléken belül, a bevételből pedig 29%-al részesedtek a korábbi 20%-al szemben. TV piaci részarányukat tekintve a 102-112 centis (40”-44”) LCD TV-k darabszáma közel megháromszorozódott a Q3'05-beli 6%-ról Q4'05-ben 17%-ra, csökkentve ezzel a plazma TV-k és a CRT HVTV-k részesedését. Mindennek következtében az átlagos LCD TV képméret Q/Q 5%-al, É/É 21%-al 67 cm-re (26,4”) nőtt.

Az árverseny következtében a 82 centis (32”) és nagyobb LCD TV-k ára gyorsan csökken. Például az átlagos 82 centis (32”) LCD TV ára Q4'05-ben Q/Q 16%-al, É/É 51%-al 1493 dollárra (kb. 317 eFt), egy 94 centis (37”) készüléké Q/Q 15%-al, É/É 49%-al 2333 dollárra (kb. 496 eFt) esett. Az egyes képméreteket érintő jelentős áresés ellenére az összes LCD TV ára csak Q/Q 2%-al, É/É 12%-al csökkent 1169 dollárra (kb. 248 eFt), mely pont a nagyobb képméretű készülékek gyors piacnyerésének eredménye. A bevétel Q/Q 54% és É/É 109% növekedést és 10 milliárd dollárt ért el, az egészéves bevétel pedig 100%-al 25,4 milliárd dollárra bővült.

LCD_TV_Q4'05.jpg

A nagyképernyős LCD TV-k felfutásának legnagyobb nyertese a Sony, mely új BRAVIA szériájának sikerével és a Samsung-al közös S-LCD TFT LCD panelgyártó kapacitásának optimalizálásával a piaci ranglistákon, mind a darabszámot, mind a bevételt tekintve a negyedik helyről az elsőre ugrott. A cég a nagyobb képméretekre koncentrált. Kibocsátott készülékeinek 56%-a 82 centi (32”) vagy nagyobb volt, s ez az első nyolc gyártót figyelembe véve a legtöbb. A Sony a 102 centis (40”) modelleknél több mint 900%-os, a 82 centiseknél (32”) több mint 175%-os Q/Q növekedést produkált, és ezzel az elsőszámú gyártó a 76-82 centis (30”-32”) és a 102-107 centis (40”-42”) kategóriákban, valamint a 66-69 centis (26”-27”) és az 56-58 centis (22”-23”) készülékek piacán. A Sony bevételben is megelőzte az LCD TV-k piaci megjelenése óta vezető Sharp-ot. Ez a helyzet Észak-Amerikában és a világ többi részén is, ahol az LGE-t utasítja maga mögé.

A Philips és márkája a Magnavox a darabszámot tekintve maradt a második LCD TV gyártó Q4'05-ben. Jórészt a kisebb képméretekre koncentrálva a bevételi rangsorban a 2. helyről a 4.-re esett vissza. Darabszámban a Philips megtartotta elsőségét Észak-Amerikában, de visszaesett a 2. helyre a Samsung mögé Európában. A 38-48 centis (15”-19”) készülékek piacán továbbra is a Philips az első.

A Sharp szállítási korlátai miatt darabszámban a 3. bevételben a 2. helyre esett vissza. Először fordult elő az LCD TV-k piaci megjelenése óta, hogy nem a Sharp a #1. Darabszámban még mindig az elsők Japánban, a 2.-ról a 3. helyre csúsztak vissza Észak-Amerikában, és a 3.-ról az 5.-re Európában.

A DisplaySearch szerint várhatóan 42 millió LCD TV és 48 millió LCD TV panelt kerül kiszállításra 2006-ban.

Kapcsolódó linkek:

2005-ben meglódult a síkpaneles és hátulról-vetítős TV-k eladása (I.)
2005-ben meglódult a síkpaneles és hátulról-vetítős TV-k eladása (II.)
Megosztás Facebook-onMegosztás Facebook-on
Megosztás Twitter-enMegosztás Twitter-en

MEGTEKINTEM A HOZZÁSZÓLÁSOKAT - ÚJ HOZZÁSZÓLÁS ÍRÁSA

(eddig 0 hozzászólás érkezett a hírhez)
 
hazi-mozi.hu a Twitter-enhazi-mozi.hu a facebook-onhazi-mozi.hu RSS - Hírek, cikkek
LEGFRISSEBB 5
» Hangsugárzók
[2017.04.05. 14:37]
» Projektorok
[2017.03.23. 7:48]
» A házi-mozi hangja
[2017.03.21. 19:41]
» Jamo S426HCS 5.0. + Jamo Sub250 + Yamaha HTR3063
[2017.03.15. 17:38]
» Samsung HW-J7501 Vadonatúj, Garanciális Hangprojektor
[2017.03.15. 17:14]
170130-lumen-bengq-120x240_lila.gif
PARTNEREINK