Csak pénzük 3 százalékát költik az amerikaiak filmletöltésre

1. Oldal

Az amerikai fogyasztók túlnyomó többsége otthoni szórakoztatásra még mindig a DVD-t választja, a kábeles vagy műholdas elektronikus (video on demand) video kölcsönzésre azonban többet költenek, mint Blu-ray lemezek vásárlására.
Az NDP Group piackutató 2009 márciusában elvégzett felmérése szerint az amerikai fogyasztók otthoni szórakoztatásra elköltött pénzének 88 százaléka DVD és Blu-ray lemezen megjelent filmek vásárlására illetve kölcsönzésére megy el.

Az USA-ban minden fogyasztó átlagban 25 dollárt (kb. 5.300 Ft) költ havonta otthoni szórakoztató termékekre. Ennek 63%-a DVD, 7%-a Blu-ray Disc vásárlásra, 18%-a pedig lemezek kölcsönzésére megy el. A fennmaradó 12% oszlik meg a nem fizikai médiák között: 9%-ban részesedik a kábeles és műholdas elektronikus video kölcsönzés, a „video on demand”, s egyelőre csak 3% az internetről letölthető illetve bitfolyamként megtekinthető tartalmak részaránya.

Bár más házi szórakoztatási lehetőségekhez képest a webes aktivitás elég alacsony szintet mutat, a letöltés és a streaming növekvő trendet mutat. 2009-ben az otthonukban internet csatlakozással rendelkezők 9%-a nézett meg online módon filmeket. Tavaly még csak 5% volt ez az arány. Ugyancsak a megkérdezettek 8%-a kölcsönzött online filmet, a múlt évi 4%-hoz képest. A videojáték konzolokra történő filmletöltés a fogyasztók kevesebb, mint 5%-át teszi ki.

download_vs_Disc.jpg
Az online fogyasztók egyébként több lemezt is vesznek. A felmérés szerint a letöltéssel is foglalkozó fogyasztó 80 százaléka nemrégiben DVD-t is vett vagy kölcsönzött, sőt 25 százalékuk Blu-ray Disc műsoros lemezt is vásárolt, míg ez csak a teljes népesség 5%-ára igaz.

„Miközben a házi videó iparágban sokan aggódnak, hogy a digitális fogyasztók elhagyhatják a csomagolt médiát, ez eddig még nem történt meg”, jelentette ki Russ Crupnick az NDP szórakoztatóipari elemzője.

Kapcsolódó linkek:

Egyre ismertebb az amerikai fogyasztók körében a Blu-ray
Növekvő érdeklődés a web-TV-s szolgáltatások iránt
Aggódás és bizakodás a Blu-ray jövője kapcsán

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .