Év végéig 100 millió 4K TV kerül forgalomba

Az árak csökkenése és a bővülő natív 4K tartalomkínálat miatt növekvő fogyasztói érdeklődés következtében az év végére a 4K UHD TV-k kiszállítása globálisan meghaladja a 100 millió darabot.


A Futuresource Consulting jelentése alapján a RapidTV News közli, hogy 2018 végéhez közeledve a fogyasztók 4K UHD iránti érdeklődése tovább emelkedik, és ennek további lökést ad, hogy az 4K TV-k átlagos fogyasztói ára gyorsan közelíti a HDTV készülékekét.

A kedvezőbb árak mellett a fogyasztók számára az is vonzó, hogy a mind több 4K tartalomnak növekszik az elérhetősége is. Ez elsősorban olyan előfizetéses streaming szolgáltatásoknak köszönhető, mint például a Netflix. A Futuresource szerint a Netflix előfizetők mintegy 20-30 százaléka regisztrált a Premium UHD tartalmakat kínáló előfizetői csomagra. A hagyományos műsorszolgáltatók is kezdenek UHD tartalmakat terjeszteni különösen sporteseményekről. Az idei foci VB-ről és a téli olimpiáról is volt 4K streaming közvetítés.

4K tartalmak elérhetőek Ultra HD Blu-ray lemezekről is, melyek eladása az év végéig várhatóan eléri a 360 millió dollárt (kb. 102 milliárd Ft).

A nagyobb növekedés akadálya, hogy a 4K tartalmak végfelhasználókhoz való eljuttatása költségesebb. A Futuresource szerint rövidtávon az IP terjesztés központi jelentőségű a költségek csökkentésében.

Tristan Veale a Futuresource elemzőjének nyilatkozta szerint: „Az idei évre azt várjuk, hogy az éves 4K UHD TV kiszállítás 100 millió egység fölé erősödik, és a piac tovább növekszik kétszámjegyű átlagos éves növekedési ütemmel a 2022-ig tartó teljes előrejelzési időszakban. Mi több, a nagy dinamikatartomány – a HDR – elkezdi éreztetni hatását, és benne lesz a világszerte 2018-ban világszerte eladott 4K UHD TV-k több mint felében, bár a fogyasztói hozzáértés korlátozott marad.”

A régiók közül az ázsiai-csendes-óceáni térségbeli nézők a 4K TV-k legnagyobb vásárlói, Kínával az élen, mely a világ legnagyobb 4K TV piaca. Az alacsonyabb áraknak és a nagyobb képernyők előnyeinek köszönhetően az észak-amerikai fogyasztók is magukévá tették a 4K-t. Európában a 4K kiszállítások várhatóan 30%-kal nőnek 2018-ban az előző évhez képest.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .