A Hisense megveszi a Toshiba TV üzletágát

A globális TV piaci szerepre törekvő kínai Hisense 12,9 milliárd jenért (kb. 30 milliárd Ft) szerzi meg a már egy ideje fennmaradásáért küzdő Toshiba TV gyártását, márkanevét valamint K+F és üzemeltetési szolgáltatását.


Hisense 95%-os részesedést szerzett a 700 alkalmazottat foglalkoztató Toshiba Visual Solutions (TVS) nevű cégben, mely a Toshiba Corporation leányvállalataként a TV üzletágban a gyártásáért, a kutatás-fejlesztésért és az értékesítési funkciókért felelős. Emellett a Hisense jogot szerez a Toshiba márkanév használatára „40 éves időtartamra az Európában, Délkelet-Ázsiában és más piacokon működő vizuális megoldáspartnereknek.”

Az elsődlegesen a TV-k és egyéb képmegjelenítő termékek piacán működő TVS megvásárlásával két Japánban lévő gyárat, több száz tehetséges Toshiba K + F munkatársat, valamint jelentős szellemi termék portfóliót, azaz szabadalmakat is nyer a Hisense. Az üzlet várhatóan 2018 februárjában zárul.

A felvásárlást bejelentő közleményében a Hisense a fenti térképet tette közzé, melyben szerepel, hogy a cég már a 3. a TV világpiacon a darabszámot tekintve.

Toshiba 142 éves történelme ellenére az utóbbi időben a fennmaradásért küzd és más eszközei eladását is fontolgatja. Már csak Japánban van jelen a TV piacon.

Hisense viszont 13 éve folyamatosan Kína legnagyobb tévégyártója, és abban bízik, hogy bevezetett TV márkák segítségével áttörést érhet el a globális piacon. Jelenleg a cég rendelkezik a Sharp márkájú TV-k értékesítési jogával az USA-ban, de a Sharp új többségi tulajdonosa a Foxconn minden bizonnyal nem fogja meghosszabbítani a licencszerződést, ami körülbelül két év múlva lejár. A Toshiba márkanevet TV-ken jelenleg az USA-ban a CompalEurópában a török Vestel használhatja. Még nem világos, hogy az ügylet milyen hatással lesz ezekre a meglévő licencszerződésekre.

A közlemény a következőkkel zárul: „A 2018-as oroszországi FIFA VB hivatalos televíziós szponzoraként a Hisense kész a további bővülésre, és megvalósítani globális márkavízióját és stratégiáját. Ennek a felvásárlásnak köszönhetően a Hisense fejleszti és bővíti a TV üzletág nemzetközi stratégiáját a kutatás-fejlesztésben, a márkaépítésben és a marketing terén, több márkanév alatt. A Hisense és a Toshiba közötti együttműködés a TV üzlet új képében hoz majd változásokat.”

Kapcsolódó linkek:

Hisense: ULED és 8K LCD TV-k az IFA 2017
Toshiba X98: OLED TV-k már HDR képmegjelenítéssel
QLED Alliance: szövetségben a Samsung, a Hisense és TCL
A Sharp perrel szerezné vissza márkanevét a Hisense-től
Toshiba: a márka újra Európában OLED és LCD TV-kkel
A Toshiba hivatalosan is felhagy a TV üzlettel Észak-Amerikában

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .