LG: 65% az UHD OLED panelek gyártási kihozatala, de 85% a cél

1. Oldal

Az LG Display az OLED TV piacra szánt Ultra HD OLED panelek kihozatalát 65%-ra növelte, de az OLED TV-k piaci részesedésének bővítését az indítaná be, ha elérnék 85%-os végső célt, amit 2015 végére terveznek.
Az OLED TV-k piaci elterjedése szempontjából kulcsfontosságú a gyártási költséget meghatározó kihozatali érték, vagyis az a mutató, ami szerint ez elkészült OLED panelekből illetve más kulcsfontosságú modulokból mennyi használható fel hibátlanul működő és eladható OLED TV-ként. Korábbi beszámolók szerint, az Ultra HD OLED TV-k kihozatali mutatói nem az előzetes tervek szerint alakultak, s ezért idén az LG az OLED TV gyártás visszafogására kényszerül.

LG_EG960.jpg
A koreai ETNews arról számol be, hogy az LG Display egyik magas rangú vezetője szerint, a 164 és 195 centis (65 és 77 inch) Ultra HD OLED panelek gyártási kihozatali értéke április óta már meghaladta a 65%-ot, a 139 centis (55 inch) Ultra HD OLED TV paneleké pedig még ennél is nagyobb. A Full HD OLED panelek esetében már korábban biztosított volt a stabil 80%-ot meghaladó kihozatal.

A Full HD OLED TV-knek azonban nem volt átütő a piaci fogadtatása, mert nem tudták megmutatni differenciált értéküket, a kvantumpötty Ultra HD LCD TV-kkel szemben. Az Ultra HD OLED TV-k azonban versenyképesek lehetnek, ezért az LG Display az idén indult Ultra HD OLED panelek termelésére koncentrál, Full HD OLED paneleket alig gyártanak.

Az LG Display célja, hogy még idén a 139, 164 és 195 centis (55, 65 és 77 inch) Ultra HD OLED panelek kihozatali értékeit rendre 75, 85 és 87 százalékra növeljék. Ha sikerül elérni ezt a célt, akkor a jelenlegi termelés megduplázására bővítő beruházásba fognak.

A jelenleg fejlesztés alatt álló tintasugaras nyomtatási technika tömeggyártásban való sikeresen alkalmazhatósága esetén, az LG reméli, hogy az tovább növelheti majd a kihozatali értékek és még alacsonyabbá teszi a termelési költséget. Az LG Display hamarosan bemutatja a működő tintasugaras kísérleti gyártósorát.

Az OLED TV-k teljes kihozatali értékének növeléséhez azonban nemcsak a panelek, de a képernyőt meghajtó modulok kihozatalán is javítani kell, mert azzal az LG most még gondban van. A cég célja, hogy a modulok kihozatalát több mint 95% fölé javítsa az év végéig.

Az LG néhány régióban már elkezdte az első Ultra HD OLED TV-k értékesítését, melyeket további modellek követnek majd 2015 végén.

Kapcsolódó linkek:

LG: HDR frissítést kapnak az EG9600/EG960V OLED TV-k
LG: itt az 1 mm-nél vékonyabb OLED képernyőpanel
Az LG az OLED TV gyártás visszafogására kényszerül
LG: a 2015-ös 4K Ultra HD TV-k jellemzői
LG: információk a 2015-ös OLED TV-k árairól
LG: OLED TV partnerség kínai és japán cégekkel

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..