LG: az OLED TV panelgyártás már profitot termel

Az LG Display héten közzétett harmadik negyedéves pénzügyi eredménye fölülmúlta az elemzői várakozásokat és újra profitról számol be.


A világ legnagyobb tévéképernyőket gyártó cége, az LG Display két egymást követő veszteséges negyedév után profitról számolt be, ami a nagymértékű OLED panelek erős eladásainak köszönhető. Előnyt jelentett, hogy a cég legnagyobb üzletét jelentő LCD képernyőpanelek ára is némileg növekedett.

Az LG Display 140,1 milliárd won (kb. 35 milliárd Ft.) működési profitot ért el a szeptemberrel végződő negyedévben, ami a második negyedéves 228,1 milliárd won (kb. 57 milliárd Ft.) veszteséghez képest jelentős eredmény, de még mindig 76%-kal alatta marad az előző évinek.

Az egy évvel korábbihoz viszonyítva csökkentek az eladások, ám 8,75%-kal nőttek az előző negyedévhez képest, ami összességében elérte a 6.100 trillió milliárd wont (kb. 1.525 milliárd Ft). A cég nettó nyeresége összesen 17,5 milliárd won (kb. 4,4 milliárd Ft) lett a negyedévben. A cég bizonyos mértékig profitált a gyengébb koreai wonból is, ami növelte a tengerentúli értékesítéseket.

Az LG Display az év elején adott számot több mint hat év után első veszteséges negyedévéről, ami az LCD képernyők árának drasztikus csökkenésének volt betudható. A túlkínálatot a kínai riválisok növekvő termelési kapacitása eredményezi, és noha a piac kissé visszaállt, elemzők szerint az árak visszaerősödése valószínűleg rövidéletű lesz.

Az LCD panelárak várható kedvezőtlen alakulásával szemben az LG Display a prémium TV-kben alkalmazott nyereségesebb OLED panelekre kíván összpontosítani. A cég 2017-ben mintegy 1,7 millió OLED egységet szállított le, és több mint öt év után az utóbbi negyedévben termelt először profitot az OLED panelüzlet.

Kim Sang-don az LG gazdasági vezetője szerint: „2018. és a 2019. kritikus az LG Display számára, mivel ezekben az években alakul át OLED központú üzleti struktúrává. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy maximalizáljuk a nyereségességet az OLED üzleti portfóliójának bővítésével, miközben felgyorsítjuk az LCD-üzletünk differenciált stratégiájának megvalósítását.”

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .