OLED: japán iparági összefogással alakul meg a JOLED Inc.

1. Oldal

A Panasonic és a Sony OLED kutatásfejlesztését is integrálja a jövő januárban induló JOLED Inc., ami az OLED képernyők vezető világpiaci szereplőjeként elsősorban nem az OLED TV, hanem a közepes méretű OLED képernyőkre koncentrál.


Úgy tűnik további szereplők részvételével és a célok átértékelésével újjáéled a nemrég vége szakadt Sony és Panasonic OLED partnerség. Az Innovation Network Corporation of Japan (INCJ) 75%-os, a Japan Display Inc. (JDI) 15%-os, valamint a Panasonic Corporation és a Sony Corporation 5-5%-os szavazati jogaival megalapításra kerülő JOLED Inc. cég célja, hogy az együttműködéssel felgyorsítsák a szerves fénykibocsátó diódás (OLED) képernyőpanelek fejlesztését és kereskedelmi hasznosítását.

Sony 4K OLED monitorok
Sony 4K OLED monitorok


Így már érthető, hogy miért hagy fel saját OLED fejlesztéseivel a Panasonic és a Sony is, és integrálja ez irányú funkcióit az újonnan alakuló cégbe.

A kiadott sajtóközlemény szerint: „A JOLED összehozza a világvezető OLED képernyő technológiákat a Sony-tól és a Panasonic-tól, köztük az OLED gyártáshoz használt nyomtatási technológiát, az átlátszó amorf oxid félvezetőket, és a hajlékony képernyő technológiát. Ezen kívül a JOLED tervezi a JDI széleskörű képernyő technológiai portfóliójának felhasználását is. A JOLED célja, hogy a globális OLED képernyőpiac a vezetőjévé váljon.”

A JOLED tervei szerint elsősorban a közepes méretű táblagépekhez, mobil PC-khez és kijelzőkhöz használt OLED képernyőkre koncentrál, ahol kihasználhatóak, hogy az OLED képernyők vékonyak, könnyűek és hajlékonyak. Az OLED TV nem kerül megemlítésre a sajtóközleményben.

A JOLED szavazati jogainak többségével rendelkező INCJ és JDI további befektetésekkel tervezi finanszírozni egy kísérleti gyártósor felállítását, mikor a technológia kereskedelmi hasznosításra már kész.

Kapcsolódó linkek:

OLED TV: a Panasonic is felhagy az OLED TV üzlettel?
Sony: az OLED helyett a 4K TV-k fejlesztése a cél
Kevés új OLED TV a CES 2014-en
Vége a Sony és a Panasonic OLED partnerségének
Panasonic: 142 centis 4K OLED panel nyomtatással előállítva
Sony, Panasonic OLED partnerség: cél a 2013-as tömeggyártás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .