OLED TV: egy év alatt megduplázódott a paneleladás

Az LG Display bejelentetése szerint megkétszereződött az OLED TV panelek eladása 2018 első felében és 2017 azonos időszakához képest, mivel egyre több gyártó kínál ilyen TV-t.


Az évi több mint 220 millió eladott TV-nek még mindig elég kis részét teszik ki az OLED képernyő technológiát alkalmazók, melyek ugyanakkor már uralják a csúcskategóriát, az LG Display pedig már készül belépni a középkategóriába is.

A világ egyedüli OLED TV panelgyártójaként az LG Display szállít panelt az LG, a Loewe, a Panasonic, a Philips, a Sony és más tévégyártók számára. A cég bejelentése szerint az OLED TV panelek globális eladása 2018 első felében 1,3 millióra nőtt, szemben a 2017. első félévében elért 0,6 millió egységgel, vagyis több mint megkétszereződött.

Yong-Kee Hwang, az LG Display elnöke szerint: „Számos globális TV márka választotta az OLED technológiát, felismerve annak megkülönböztetett értékét, s így az OLED TV-k vezetik a prémium TV piacot. Az LG Display úttörő szerepet fog betölteni a jövő TV piacán a fogyasztók várakozásain túlmutató megkülönböztetett termékek folyamatos fejlesztésével, és az OLED TV iránti gyorsan növekvő keresletre reagálva aktív befektetése révén a gyártási kapacitásokba.”

Az LG Display szerint az OLED TV paneleladás 2,9 millióra nő a teljes 2018-as évre. A cég várhatóan csaknem megkétszerezi termelését, az aktuális havi 70.000 hordozóról 130.000 szubsztrátumra növelve azt, amikor koreai Paju városában működő 8,5. generációs OLED panelgyártóüzem mellett 2019 második felében Kínában is elkezdi a termelést a hasonló kantoni OLED gyártósor.

Még tovább tekintve a cég „úgy döntött, hogy a Paju-ban jelenleg építés alatt álló 10,5. generációs gyártósort is használják OLED gyártására”. Ez a gyár fejlettebb és nagyobb OLED TV panelek előállítására lesz képes, ha elkészül.

Az IHS Markit piacelemző cég becslése szerint az OLED TV-k eladása már fölülmúlta a velük szemben a Samsung és más gyártók által közvetlen versenytársaknak állított QLED TV-két, annak ellenére, hogy az utóbbiak gyártási költségei alacsonyabbak. Még a Samsunggal és a TCL-el együtt QLED szövetséget alapító Hisense is OLED TV-t ígért erre az évre.

Az LG Display azt is hangsúlyozza, hogy az OLED nemcsak „páratlan képminőséget” nyújt, de új típusú TV-k megvalósítását is lehetővé teszi a közeljövőben. Yong-Kee Hwang erről azt mondta: „Mivel az OLED-hez nincs szükség háttérvilágító egységre, ezért tökéletesen használható display technológia a futurisztikus jellemzőkkel rendelkező, mint az átlátszó, a hajlékony és a feltekerhető képernyők fejlesztéséhez.”

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .