Sony: a 3D üzleti lehetőségében bízva

1. Oldal

Sokan ugyan tömeges befogadásra még nem tartják késznek a technológiát, de a Sony vezetői a 3D termékekben látják a cég számára kivezető utat, ugyanakkor a saját TV képernyő előállítás fontosságát is hangsúlyozzák.
A Sony elnöke Howard Stringer várakozásai szerint a 3D a mozikból a nappalikba költözik, és az általa vezetett cég – amely ötven éve először az egymást követő második évben veszteséges – erre építi a kilábalás stratégiáját. A vállalat a következő, 2010 áprilisában kezdődő gazdasági évtől kezdi kínálni az új technológiával felvértezett TV-ket, Blu-ray lejátszókat és játékkonzolokat. Az elnök becslése szerint a 3D termékek – a 3D filmeket, videojátékokat és egyéb tartalmakat nem számítva – több mint 1 trillió yent (kb. 2,1 trillió Ft) eredményeznek majd a cégnek a 2013-ig terjedő két évben.

Hiroshi Yoshioka és Howard Stringer
Hiroshi Yoshioka és Howard Stringer


A Sony igazgató elnökhelyettese Hiroshi Yoshioka szerint, mivel különösen a számítógépes játék élvezetes 3D TV-n, ezért cége a PlayStation üzlet révén előnyben van versenytársakhoz képest. A vezető azt is elmondta, hogy 2013-ra a Sony TV-k harmada-fele már alkalmas lesz a 3D-re.

Az elemzők viszont ma még kételkednek abban, hogy a 3D TV-k nagy számban kelnek majd el, a befektetők pedig azt akarják tudni, hogy a vállalat miként csinál pénzt.

A folyamatosan csökkenő árak, a gazdasági visszaesés és a Walkman sikeréhez hasonló igazán eredeti termék hiánya miatt 2010 márciusával immár a második veszteséges évet zárja a Sony. A várható mínusz 95 milliárd yen (200 milliárd Ft) lesz, ami csak egy kicsivel jobb, mint az előző gazdasági év 98,9 milliárd yenes (208 milliárd Ft) vesztesége volt.

Yoshioka elismerte, hogy az egyelőre a pénzt csak vivő TV üzlethez a cégnek saját képernyő technológiára van szüksége, és arra, hogy a TV képernyőket saját maga tudja előállítani. A Sony a síkpaneles TV technológiákat és eladásokat tekintve lemaradt legnagyobb riválisai a dél-koreai Samsung és LG mögött. Az alelnök azt is elismerte, az hogy a Samsungtól vásárolják az LCD paneleket az egyik ok, amiért cége lemaradt a LED-es háttérvilágítást alkalmazó síkpaneles TV-k versenyében. A Samsung az ilyen TV-kkel jelentős sikereket ért el. Yoshioka utólagos bölcsességgel azt mondta, hogy a közös panelgyártó vállalkozás a Samsunggal bizonyos előnyei ellenére nehézségeket okozott.

Arról, hogy mikor rendelkezhet majd a Sony saját képernyőkkel az alelnök nem nyilatkozott, de utalt rá, hogy dolgoznak az OLED technológia fejlesztésén, a mérnökök a nagyobb képmérettel kapcsolatos technológiai akadályok leküzdésén munkálkodnak. Ha a versenytársakat megelőzve nagyobb OLED TV-t tudna gyártani a Sony, akkor újra egyedi és élenjáró terméket kínálhatna.

Kapcsolódó linkek:

A globális TV piac helyreállt a harmadik negyedévben
A Sharp és a Sony szélesíti LCD TV szövetségét
Új Sony OLED TV 2010-re?
Sony: 3D-t az otthonokba 2010-ben
Elindult az S-LCD második 8. generációs panel-gyártósora
Probléma a 3D-vel
Samsung előny a Sonyval szemben a LED LCD TV-k terén

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .