Több QLED TV kelt el 2018-ban, mint OLED TV

A Samsung QLED TV eladások az év utolsó negyedévében és különösen az ünnepi vásárlási szezonban lendültek meg az IHS Markit jelentése szerint.


A koreai The Investors közölte elsőként az IHS Markit üzleti információszolgáltatótól származó végleges 2018-as TV eladási adatokat. Eszerint, tavaly összesen 2,68 millió QLED TV került kiszállításra, míg ugyanebben az időszakban összesen csak 2,51 millió OLED TV került forgalomba.

A jelentés bátorító lehet a Samsung számára, mely agresszív marketinggel igyekszik a QLED technológiát az ádáz rivális LG OLED TV-inek életképes alternatívájaként kínálni a prémium tévék piacán. Azon a piacon, melyen korábban a Samsung sokat veszített részesedéséből a rivális technológiával szemben. Most viszont úgy tűnik, hogy a decemberben végződött három hónapos időszakban „nagy eladásokkal” kifizetődött a marketingnyomulás. Az IHS Markit adatai arra utalnak, hogy a Samsung sikeresen győzködte a fogyasztókat a saját technológiája maga állította fölényéről.

A negyedik negyedéves QLED eladásokon sokat lendített a „Black Friday” (a fekete péntek), amikor mind az igazi, mind az online boltok jelentős engedményekkel kínálják termékeiket a karácsonyi ünnepek idejére. Kínában is növekedtek az eladások ugyanebben az időszakban a hasonló akciós kedvezmények miatt. Így a tavalyi utolsó negyedévben összesen mintegy 1,1 millió QLED TV-t adtak el, szemben a 895.000 OLED TV-vel, amiből 519.000 volt LG gyártmány.

A két rivális márkát tekintve a Samsung összesen 2,6 millió QLED TV-t értékesített 2018-ban, ezzel szemben az LG 1,56 millió OLED TV-t adott el tavaly.

A Samsung agresszív árstratégiája miatt azonban a QLED TV eladások sokkal kevésbé voltak nyereségesek. A QLED TV-k 6,34 milliárd dolláros (kb. 1.820 milliárd Ft) éves eladási értéke kevesebb, mint a OLED TV-k 6,53 milliárd dolláros (kb. 1.770 milliárd Ft) hasonló értéke.

Jelentések szerint a Samsung 2019-ben is agresszíven folytatja az QLED eladások bővítését. A cég idén több mint 60 országban jelenik meg legújabb QLED TV-ivel, Ázsián, Európán és Észak-Amerikán kívül Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Délnyugat-Ázsiában.

Az IHS Markit szerint mindez a QLED TV értékesítés tovább bővülését eredményezi majd. Az idei évre 4,17 millió készülék eladását jósolják, ami 2021-re 8,47 millió darabra emelkedik. Ezzel szemben az OLED TV eladás idén várhatóan 3,4 millióra, 2021-re pedig 7,1 millióra növekszik.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..