Xbox: részletek a 2020-ban megjelenő új konzolról

A 2020 végén megjelenő új generációs Microsoft Xbox konzol támogatja a 8K grafikát, a 120 képkocka/sec képsebességet, a ray-tracing technikát és SSD gyorsítja a játékbetöltést.


A Microsoft az E3 rendezvényén közölt először technikai részleteket a továbbra is „Project Scarlett” névvel illetett új játékkonzoljáról, mely úgy tűnik ugyanazt az irányt követi, mint a versenytárs Sony PlayStation 5.

A Microsoft bejelentése szerint: „A 2020-as ünnepekre a Halo Infinite mellett érkező Scarlett projekt új mércét állít a konzolteljesítmény, sebesség és tudás terén. AMD-s partnereinktől a legújabb Zen 2 és Radeon RDNA architektúrát felhasználva az egyedileg tervezett processzor a (játékban való) elmerülés új szintjét biztosítja.”

Vagyis az új generációs Xbox „négyszer erősebb lesz, mint az Xbox One X”, ami a Microsoft szerint lehetővé teszi a 8K grafikát és az akár másodpercenkénti 120 képkockás sebességet (legalábbis 4K felbontással).

Ráadásul támogatott lesz a változó képfrissítés (Variabel Refresh Rate – VRR) is, ami azt jelenti, hogy a valós időben szinkronizált konzol és képmegjelenítő (TV, monitor vagy projektor) zavartalanabb, egyenletesebb képet produkálnak a még jobb játékélmény érdekében. A technológia azért is hasznos, mert a konzol valószínűleg nem éri el a maximális felbontást és képsebességet minden játékszekvenciában.

Az új Microsoft Xbox a GDDR6 RAM mellett a merevlemez helyett egy új generációs SSD meghajtóval rendelkezik majd, ami virtuális RAM-ként használva jelentősen, összességében 40-ed részére csökkenti a betöltési időt a Microsoft szerint.

A következő Xbox a Microsoft elmondása szerint hardveresen támogatja a ray-tracking technikát is, ami virtuális 3D környezetben a fény útját modellezve annak valóságosabb visszaverődését szimulálja. Ez és a HDR kombinációja lehetővé teszi a játékok fénydinamikájának javítását.

A Microsoft azt ígéri, hogy a Scarlett projekt kompatibilitást biztosít majd a játékosok tartozékaival és Xbox karrierük továbbvitelével, valamint visszafelé négy konzolgeneráció ezernyi játékával, amelyek a legjobban fognak kinézni és játékként működni az új konzolon is. Nem világos azonban, hogy ez minden játékra vonatkozik-e.

A fentiek alapján valószínűsítő, hogy az új Xbox konzol HDMI 2.1 specifikációnak megfelelő csatalakozást kínál majd, és az új videotechnológiák előnyeinek kihasználásához ugyanilyennel rendelkező 4K vagy 8K TV-re lesz szükség.

A Microsoft egy új játékkontrollert is bemutatott „Xbox Elite Wireless Controller Series 2” elnevezéssel, amit teljesen átterveztek a „tökéletes teljesítmény, testreszabás és tartósság érdekében”. Újratölthető elemeivel az új kontroller 40 órán át tud majd működni és ára 180 € (kb. 58.000 Ft) lesz, mikor 2019. november 4-én forgalomba kerül.

A MicrosoftProject xCloud” játék streaming szolgáltatásáról is megtudhattunk néhány dolgot. Először is azt, hogy 2019 októberétől kezdve lesz elérhető a felhasználók számára, de egyelőre ismeretlen áron. A cég magyarázta szerint a játék streaming a felhőből vagy a saját Xbox One konzolból egyaránt lehetséges lesz. Minden már birtokolt Xbox One játék streamingje támogatott. A cél pedig az, hogy ne csak Xbox-ra, de sok más eszközre is eljuttatható legyen a játékok bitfolyama.

A Microsoft E3 bemutatóján természetesen új játékokról is szó esett, összesen 60-ról, melyek többsége más konzolokon is játszható, de közülük 14 kizárólag a Microsoft számára készül.

Kacsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..