HaziMozi

Évforduló! Trendforduló?

Sikerült-e az elvárásoknak megfelelni?

Az új év kezdetével minden cég számot vet eredményeivel és várakozással teli bizalommal tekint az elkövetkezendőkre. Pillantsunk kicsit a kulisszák mögé.

Bár minden hazai szereplőt megpróbáltunk szóra bírni, mégsem sikerült maradéktalanul teljesíteni célunkat. Igaz, ami igaz, év elején nem illik senkit kérdésekkel ostromolni, mindenki elemez, elszámoltat, kalkulál, tervez. Aztán ott vannak az anyacégek. Ott sem különb a helyzet, hát hogy várjuk el egy képviselettől, hogy érdemben nyilatkozzon. Ettől függetlenül talán sikerül valamelyest átfogó képet alkotni, amiből az idei trendekre is lehet következtetni.


Sikerült-e az elvárásoknak, terveknek megfelelni a 2003-as évben? Avagy: Elégedettek-e?

Panasonic Magyarország: Igen!

A.I.D.A. Audio (KEF, Wharfedale, Denon): Igen, jól sikerült az év. A külföldi beszállító partnerek megfelelően teljesítették a rendeléseinket és mi is jól felmértük az igényeket. Szerintem ez az egyik alapja a sikeres évnek.

COBRA Vizuáltechnika: A 2003-as évben az LG vizuáltechnikai berendezéseivel ami a plazma és projektor termékkört érinti – annak ellenére, hogy az első teljes évet zártuk és ez volt a piacra jutás éve – jó ereményt mondhatunk magunkénak. Sikeres, népszerű piacvezető modelleket tudtunk ebben az évben bemutatni.

SONY Hungária: Teljesítettük az éves tervét. Ez azonban nem jelenti azt, hogy maradéktalanul elégedettek lennénk. Ennek egyik oka az, hogy a karácsonyi szezonban több termékből (egyes házi-mozi erősítők, hazi-mozi szetek, bizonyos DVD modellek) nem tudtuk megrendelőink minden igényét kielégíteni. Igaz ez a plazmatévékre is.

Samsung: A Samsung Electronics Magyar Rt. számára a 2003. igen sikeres év volt, csakúgy mint globális szinten a Samsung Electronics-nak. Televízió termékcsoportban hazánkban abszolút piacvezetők vagyunk és ezt a helyünket 2003-ban nem csak megtartottuk, de erősítettük is. A tavalyi év siker-termékcsoportja mégis talán a digitális kamera, hisz egyetlen év alatt sikerült a 4. helyről az élre törnünk. Meg kell említenünk az LCD technológiában elért fejlesztési sikereket, illetve az LCD televíziók széleskörű sikeres piacra bocsátását. Hozzátesszük, hogy LCD panelek gyártásában a Samsung szintén az első helyen van. Tehát mondhatjuk, hogy elégedettek lehetünk az elmúlt év teljesítményével, de mi inkább a jövőbeni növekedésünkre és fejlődésünkre koncentrálunk.

Basys: A BASYS kft. a 2003-as tervét pár százalékkal túl is teljesítette. Részletesebb eredmények a Pioneer vonatkozásában azt mutatják, hogy az A/V rádióerősítők ill. hangsugárzók területén néhány %-os visszaesés volt tapasztalható a 2002-es évhez képest. DVD alapú házi-mozi rendszereknél 45 %-os növekedést értünk el 2003-ban az előző évhez viszonyítva. A komponens DVD lejátszóknál volt a legnagyobb az előre lépés, itt majdnem megdupláztuk (91%) a 2002-es eredményeket, darabszámokat. Így a Pioneer Európa adatai alapján 2003-ban Magyarországon kb. 10000 darab lejátszót értékesítettünk, közel 20%-os piacrészesedéssel.

Hol kell erősíteni?

Az új év kezdetével minden cég számot vet eredményeivel és várakozással teli bizalommal tekint az elkövetkezendőkre. Pillantsunk kicsit a kulisszák mögé.
Hogyan vágnak neki a jövő évnek? Mely területen fognak erősíteni?

Panasonic Magyarország: Elsősorban a digitális elven működő termékek, azokon belül is a
Plazma/LCD képernyők televíziók, DVD felvevők, hordozható univerzális AV eszközök.

A.I.D.A. Audio: Folytatjuk az eddig bevált stratégiát és az általunk képviselt márkák további népszerűsítését.

COBRA Vizuáltechnika: Az LG a plazmakijelzők területén a legtöbbet invesztáltja a fejlesztésbe és gyártásba, a 2004-es évben az igényeknek megfelelően újabb fejlesztésű modellekkel (pl. 2003. év végén a 76″ plazma) és azok intenzívebb gyártásával szeretné a vásárlók növekvő igényeit kielégíteni. Nekünk a Cobra Computernek, mint az LG hivatalos magyarországi disztribútorának ez évi terveink között szerepel az LG termékek minél szélesebb körben való terjesztése.

SONY Hungária: Mivel a házi-mozi szegmenset a Sony Hungária kiemelt fontosságúnak tartja, minden a házi-mozihoz tartozó szegmensen erősíteni kívánunk.

Samsung: A Samsung célja, hogy egyértelműen kiemeledő digitális márka legyen minden termékcsoportban. Ezért nem emelném ki külön egyiket sem, bár az biztos, hogy magyarországon a házi-mozi rendszerek tekintetében van még lehetőség nagyobb teret hódítani. De az LCD televíziók hazai népszerűsítése szintén nagy hansúlyt kap. Kommunikációnk lényege, hogy mindenki számára egyértelmű legyen, a Samsung élvonalbeli mínőséget, egyedülálló technológiát, márkát jelent.

Basys: Igen jelentős növekedés várható az év második felétől a DVD-felvevők piacán. A nyártól már 200.000 Ft alatti kategóriában megjelenik a merevlemez (80GB) változat, valamint a nagyobb társak is piacra kerülnek 160-250GB-os merevlemezzel, professzionális MPEG kódolókkal, HDMI-vel. Az A/V rádióerősítők ári lesznek kedvezőbbek, Bruttó 100.000-Ft körül már hatcsatornás, (az akusztikai beállítást segítő) mikrofonos modellek jelennek meg, ill. a THX Select minősítésű készülékek belépő típusának ára 200.000 Ft alá csökken. A Plazma képernyők területén a nagy változás, az első, már kapható HDTV tuner a PDP-504/434HDE típusokhoz. Megemlítendő még, hogy a Pioneer plazma részleg valamiféle egyesülési (megvásárlási) szerződést kötött az NEC plazma tervező-gyártó részlegével.

Az olcsó, tömeg házi-mozi termékekről..

Az új év kezdetével minden cég számot vet eredményeivel és várakozással teli bizalommal tekint az elkövetkezendőkre. Pillantsunk kicsit a kulisszák mögé.
Mi a véleményük az olcsó, tömeg házi-mozi termékekről? Van-e hosszú távon piacteremtő hatásuk?

Panasonic Magyarország: Van, méghozzá másodlagos is, mely minket is érint. Az említett
termékek túlnyomó többsége néhány hónapon belül végleg megszűnik működni, így ezek vásárlói egy hasznos tapasztalattal felvértezve újra a boltokat
veszik célba. Ezzel együtt adott pillanatban valóban bosszantó tud lenni egy-egy gyilkos árú termék.

A.I.D.A. Audio: Ez egy igen érdekes kérdés. Mi mindig a minőségi termékek forgalmazását tekintettük lefőbb célunknak és ezután is ezt az utat követjük. A tömegtermékek tömegigényeket szolgálnak, ami nem feltétlenül jelenti minőséget. Ha valaki kipróbál egy ilyen rendszert az áruházban, akkor tanácsolom, hogy mindenképpen hasonlítsa össze azt a komolyabb komponens redszerek tudásával és hangjával. Nem mindíg az olcsó rendszer kerül kevesebbe. Lehet, hogy egy komponesekből kiépített márkás rendszer ára sokszor nem is sokkal több, de minőségibb, tartósabb elemekből áll, szebb a kivitele és ami a legfontosabb, hogy a jobb mozi hang mellett esetleg még zenehallgatásra is szívesen használjuk. Szerencsére egyre többen költik el bölcsen a pénzüket és vásárolnak minőségi rendszereket.

COBRA Vizuáltechnika: Igényfelkeltő hatása mindenképpen van, melynek nagyon örülünk. Ezen
olcsóbb termékek által azon vásárlói rétegek is megismerkedhetnek az otthoni házi-mozizás élményével, melyeknek pár hónappal ezelőtt még luxusnak számított ez a tevékenység. Ellenben jó minőségű, valós házi-mozi élményt nyújtó termékeket csak a megfelelő anyagi és fejlesztői háttérrel rendelkező gyártók (pl. az LG) tudnak produkálni, így a vásárlói igények folyamatos növekedésével csak ezek a gyártók lesznek piacképesek.

SONY Hungária: Igen, bár ez a hatás közvetve és ellentmondásosan érvényesül.

Philips Magyarország: A szoftverforgalmazók örömére igencsak kiszélesedett a DVD-vel rendelkező háztartások köre. A márkás termékek területén élesedő árharc figyelhető meg, illetve sales promotion tekintetében is jelentős a verseny.

Samsung: Be kell látnunk, hogy a Kelet-Európai országokkal együtt a magyar piacon is a legfontosabb befolyásoló erő az ár. Ezért természetesen igen nagy piacteremtő hatása van ezen termékek begyűrűződésének. Hazudnék, ha azt mondanám hogy nem érzékelhető ez a hatás, főleg a 2003-as évtől. De hiszünk benne, hogy a Samsung számára ezek a termékek nem jelentenek konkurenciát. A Samsung elsősorban mínőségi eladásra törekszik azon emberek számára, akik tudják, hogy mit szeretnének és racionális vásárlói döntést hoznak. Természetesen az árerózió kifejezetten erős ezen a piacon, ezért nagyon rugalmasnak és gyorsnak kell lennie annak a cégnek, aki érvényesülni akar, és a Samsung ilyen.

Basys: Úgy gondoljuk, hogy az ismeretlen ill. porszívót-borotvát stb. gyártó márkák DVD lejátszói 2004-2005-től nem lesznek piachasítók, mert már egy valamirevaló DVD lejátszót pár tízezer forintért megvásárolhat a kedves vásárló. A jelenlegi Pioneer alapmodell már 29.000 Ft, ennek 2004-es variánsa már akár 20.000 Ft-ért is az üzletekbe kerülhet.

Mi lehet 2004 terméke?

Az új év kezdetével minden cég számot vet eredményeivel és várakozással teli bizalommal tekint az elkövetkezendőkre. Pillantsunk kicsit a kulisszák mögé.
Mi lehet 2004-ben az év terméke?

Panasonic Magyarország: Szerintünk a korábban említett, erősíteni szándékozott területek valamely modellje.

A.I.D.A. Audio: A KEF KHT házi-mozi hangsugárzó szettek, valamint a DENON AV erősítők és DVD lejátszók. A Wharfedale Diamond hangfalaktól is sokat várunk.

COBRA Vizuáltechnika: Szerintünk a 42″ (107 cm képátlójú) plazma tunerrel egybeépítve lesz a legkurrensebb és ezáltal legsikeresebbnek mondható termékünk.

SONY Hungária: Véleményünk szerint az asztali DVD-írók eladása meg fog sokszorozódni 2004 folyamán.

Philips Magyarország: Talán a DVD-író elterjedése várható. Reményeink szerint a +RW formátum még szélesebb támogatottságot kap majd.

Samsung: A tavalyi évben a DVD lejátszók nagy térhódítása volt megfigyelhető, ez a terület várhatóan még nagyütemben fog nővekedni. E mellett egyre nagyobb számban jönnek ki a külömböző digitális felvevő készülékek, kiküszöbölendő a DVD készülékek eddigi nagy hátrányát, hogy nem voltak képesek képet rögzíten. De a legnagyobb fejlődésre a házi-mozi rendszerek területén lehet számítani.

Basys: Rövid válasz: DVD/HD felvevő (csak amiben HD is van), DVD felvevő alapú házi-mozi rendszerek (Pioneer-tól ősz elején 200e Ft-tól). Plazma TV-k, ha valamifajta áresés lesz.

Mivel készülnek meglepni a piacot a 2004-es esztendőben?

Panasonic Magyarország: Titok…

A.I.D.A. Audio: Ez leginkább a gyártókon múlik, de úgy gondolom, hogy idén sem lesz hiány újdonságokból…

COBRA Vizuáltechnika: Az első 76″ (193 centis) LG plazmával.

SONY Hungária: Ez maradjon titok.

Philips Magyarország: 42″ LCD TV, DVD-írók újabb generációja stb.

Samsung: A Samsung minden termékcsoportban nagy energiát fektet a fejlesztésre. Célunk, hogy minden évben nagy technikai újítással lépjünk a nagyközönség elé. Egyre több termékcsoportban szeretnénk EISA díjat nyerni. Hogy példákat is mondjak a Samsung gyártja mindmáig a legnagyobb plazma és LCD televíziókat. Legyártottuk a 80″-os plazma kijelzőnket, ami egyedülálló. Merevlemezes digitális kameránk szintén kuriózumnak számít. A magyar piac számára meglepetés lehet a Samsung erősítők megjelenése, és a digitális műholdvevők bevezetése. Mindezeken kívül természetesen még tartokatunk meglepetéseket…

Basys: Az előző kérdésekben ismertetett DVD/HD felvevők, DVD felvevő alapú házi-mozi rendszerek, Olcsóbb A/V vevőerősítők.

A forgalmazók egységesen köszönik a márkáikba vetett hitet és bizalmat, és ígérik 2004-ben is igyekeznek vásárlóikat maradéktalanul kiszolgálni.

Exit mobile version