HaziMozi

Idén várhatóan visszaesnek a TV eladások

1. Oldal

A DisplaySearch legfrissebb előrejelzése szerint bizonyos szegmenseket kivéve idén a teljes televíziós piac csökken, ráadásul az LCD TV-k kiszállítása is lassabb ütemben nő, mint tavaly.
Legfrissebb előrejelzésében a DisplaySearch piackutató a 2012-ben összesen kiszállításra kerülő TV mennyiséget 1,4%-kal visszaesve 245 millió darabra becsli, miközben a LCD TV-k várhatóan elérik a 216 millió egységet, ami a 2011-es 7%-hoz képest csak 5%-os növekedés. A teljes TV piaci kereslet csökkenése és az LCD TV szállítások szerényebb növekedése a árcsökkenés lassulásának és az óvatosabban költő európai és ázsiai fogyasztóknak tulajdonítható. 2012-ben az átlagos LCD TV eladási árak csökkenése csak 4% körül várható szemben a 2011-es 6%-os és 2010-es 10%-os árerózióval. Idén azért is lassabb a növekedés, mert az elmúlt években a főbb piacokon a vásárlásokat felgyorsító digitális műsorszórásra való áttérés nagyrészt befejeződött. Számos feltörekvő piac azonban még mindig a digitális műsorszórásra való áttérés korai szakaszában tart.

A fejlődő piacokon, mint Kína, Ázsia Csendes-Óceánia, Latin-Amerika, Kelet-Európa, valamint a Közel-Kelet és Afrika a növekedés éves összevetésben várhatóan eléri a 8%-ot 2012-ben, ami megfelel a 2011-es ütemnek. Ezekben a régiókban a növekedés várhatóan továbbra is az egyszámjegyű tartomány közepén lesz az előrejelzési időszakban, kiegyenlítve azon országok növekedésének hiányát, amelyek a síkpaneles TV-kre való átállás útján jóval előrébb tartanak.

Valójában az LCD TV marad az egyetlen növekvő TV technológia, mivel az OLED TV valószínűleg csak az év végén startol a piacon, és az LCD továbbra is piaci részesedést vesz el a képcsöves és a plazma technológiáktól. A 2012-ben világszerte kiszállításra kerülő TV-k várhatóan mintegy 88%-a LCD TV-k lesz, egy évvel korábbi 82%-ról, és ez az arány előrejelzések szerint a teljes mennyiségi kereslet 97% körül tetőzik 2015-ben. A plazma TV szállítások azonban mintegy 5%-ra fognak visszaesni, évi 26% csökkenéssel, mivel áraik versenyképtelenek lesznek a fontos képméretekben.

A nagyobb képernyőméretek tovább növelik részarányukat, ahogy egyre megfizethetőbbé válnak, és az először síkpaneles TV-t vásárló fogyasztók visszatérnek a piacra újat venni. A 127 centis (50”) és nagyobb képméretű TV szállítások részesedése a 2011-es 6,5%-ról várhatóan 7,7%-ra ugrik 2012-ben és 2015-re elérheti a 10%-ot. Ez az átlagos képernyőméretet 89 centire (35”) emeli 2012-ben, míg 2013-ban Észak-Amerikában az eladott átlagméret várhatóan meghaladja a 102 centit (40”).


2012-ben a LED háttér-világítású LCD TV-k részaránya várhatóan 69%-ra növekszik a 2011-es alig 45%-kal szemben. Ennek elsődleges oka az olcsó direkt LED háttér-világítású modellek növekvő aránya, amelyek ára alig valamivel több, mint a hidegkatódos fluoreszcens lámpás (CCFL) háttér-világítású modelleké. A közvetlen LED megvilágítású LCD TV-k persze vastagabbak, mint az él megvilágított modellek, de a kisebb költség segít a piac átrendeződésében. Több kormány, mint kínai ösztönzi ezen energiatakarékos modellek vásárlását.

Bár a 3D TV eladások kilátásai kissé visszafogottabbak, az éves 74% növekedés még mindig figyelemreméltó egy harmadik éve kapható technológiától, aminek elfogadása sok régióban továbbra is erőteljes. Nyugat-Európában és Kínában a teljes kiszállított TV mennyiség várhatóan majd 30%-át adják a 3D kész készülékek, amelyek nagyon lassú észak-amerikai indulása után elfogadottságuk várhatóan javulni fog feláruk csökkenése, növekvő elérhetőségük és a hozzájuk használatos szemüvegek gyors árcsökkenése miatt. Ennek ellenére a 3D TV-k növekedése a több elérhető 3D tartalomtól függ, a tartalomkészítőek viszont 3D készülékek szélesebb bázisa ösztönözni.

Kapcsolódó linkek:

Az első negyedévben már a globális LCD TV piac is csökkent
Idén is stagnáló TV világpiacon csak LCD TV-ből lesz több
Hat év növekedés után 2011-ben kevesebb TV került piacra
A tavalyi alig növekedés után 2%-kal bővül a TV piac 2012-ben
Exit mobile version