Idén is stagnáló TV világpiacon csak LCD TV-ből lesz több

1. Oldal

A DisplaySearch előrejelzése szerint a 2012-es TV eladások a 2011-est ismétlik, a képcsöves és plazma TV-k rovására növekvő LCD TV kiszállítással, a fejlett piacok visszaesésével, amit a feltörekvő piacok növekedése egyenlít majd ki.
Várhatóan a második egymást követő évben marad változatlan a világszerte piacra kerülő TV-k mennyisége. 2012-ben az előző évhez képest (É/É) a fejlett piacokon – különösen Nyugat-Európában és Japánban – 11%-kal kevesebb, a feltörekvő piacokon ezt ellensúlyozandó 8%-kal több TV-t szállítanak majd ki a DisplaySearch legfrissebb negyedéves előrejelzése szerint. Az LCD TV piac további növekedése prognosztizálható a képcsöves és plazma technológiák részesedésének csökkenésével.

Várakozások szerint a világszerte kiszállításra kerülő TV-k több mint 88,5%-a lesz LCD TV 2012-ben, ami 82,5% volt 2011-ben, és több mint 90%-ra emelkedik a következő évben. Ezzel szemben a plazma TV-k csupán a teljes kiszállított volumen 5,3%-át adják majd 2012-ben, a 2010-es 7,4%-os csúcs után. 2012-ben a piacra kerülő LCD TV-k mennyisége 7%-kal 220 millióra nő, és 2013-ra eléri a 241 milliót. A plazma TV szállítások 24%-kal 13,1 millióra csökkennek 2012-ben és 3 millió alá esnek 2015-ig. Az OLED síkpaneles TV technológia nagy képméretű készülékei 2012-ben debütálnak, de piacra kerülő mennyiségük nagyon csekély, mindössze 50 ezer vagy ennél is kevesebb lesz.

A síkpaneles TV-k részarányának bővülése mellett nő a nagyobb képméretűek részesedése is közel 89 centire (35”) emelve a 2012-ben kiszállított TV-k átlagos méretét a négy évvel ezelőtti kevesebb, mint 76 centiről (30”). Az LCD TV paneleket előállító nagyobb gyárak számának emelkedésével gyorsan esik a képernyőfelület átlagos ára.

TV-vilagpiac_technologiak_trend.jpg
A LED háttérvilágítású LCD TV-k részaránya várhatóan 70,1%-ra növekszik 2012-ben, szemben a 2011-es alig 45,3%-kal. Ennek elsődleges oka az alacsonyköltségű direkt LED háttérvilágítást alkalmazó modellek bevezetése, amelyek ugyan nem olyan vékonyak, mint az él LED megvilágításúak, de feláruk kevesebb a CCFL háttérvilágítású modellekhez képest, és a leginkább ár-érzékeny fogyasztók számára lesznek vonzóak. A direkt LED háttérvilágítást alkalmazó készülékeknél még így is ötször több él LED megvilágítású LCD TV kerül majd piacra, amelyek felára várhatóan gyorsabban csökkenésnek indul az év későbbi szakaszában.

A lanyha észak-amerikai indulás ellenére más régiókban népszerű funkció a 3D, segítve a több mint 24 millió ilyen készülék kiszállítását 2011-ben és az előreláthatóan 90%-os 46 millió egységre növekedést 2012-ben. A piacra kerülő 3D TV-k penetrációja várhatóan meghaladja a 25%-ot Nyugat-Európában és Kínában és a 20%-ot Kelet-Európában. Bár Észak-Amerika 19%-os penetrációval még mindig le lesz maradva 2012-ben, de 2014-re a legtöbb 3D készülék már ebben a régióban kerül piacra, mikor a nagy képméretű készülékek többsége eleve 3D lesz.

2009 óta összességében Kína a legnagyobb TV piac és 2011-ben már az LCD TV-k legnagyobb piaca is. Az idén azonban az előrejelzés szerint már nem növekszik olyan dinamikusan az LCD TV kiszállítás Kínában mint tavaly.

Kapcsolódó linkek:

Hat év növekedés után 2011-ben kevesebb TV került piacra
A tavalyi alig növekedés után 2%-kal bővül a TV piac 2012-ben
Magához tért az LCD TV kiszállítás az utolsó negyedév előtt
Csökken az LCD TV panelszállítás az utolsó negyedévben
Csökken a fejlett piacokon a TV kiszállítás 2011-ben
Soha ilyen gyengén nem nőtt az LCD TV kiszállítás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .