HaziMozi

Várat magára a 3D TV piaci áttörése

1. Oldal

Ezt látszik igazolni a Nielsen Company piackutató legújabb nemzetközi felmérése, és azt, hogy különösen az észak-amerikai és európai fogyasztók vannak várakozó állásponton az új technológia megvásárlásával kapcsolatban.

A 3D TV közel egy éve a CES-en debütált, ahol szinte az összes jelentős tévégyártó bemutatta új sztereoszkópikus képmegjelenítésre alkalmas készülékét. Az eltelt idő alatt számos aggály merült fel a fogyasztók részéről a technológiával kapcsolatban. Úgy tűnik sok dolguk lesz még a marketingeseknek és a gyártóknak, hogy eloszlassák ezeket az aggályokat, mielőtt a 3D TV széleskörű elfogadottságot nyer. A Nielsen Company friss piaci felmérése is azt mutatja, hogy jókora lehetőség van még a 3D készülékek számára a világ leggazdagabb háztartásaiban.

3D_vehetnek.jpg
A világ 53 országának 27.000 online fogyasztója körében szeptemberében végzett felmérés szerint a megkérdezettek mintegy 13 százalékának már van vagy a következő 12 hónapban „biztosan” lesz 3D TV-je, mert vásárol. A világ online fogyasztóinak további 15 százaléka azt mondta, hogy „valószínűleg” vásárolna 3D TV-t.

Nem meglepő, hogy a 3D TV iránti legnagyobb érdeklődést és vásárlási szándékot a 21-34 év közötti fogyasztók mutatják, és leginkább az ázsiai-csendes-óceáni, latin-amerikai és MEAP (Közel-Kelet, Afrika, Pakisztán) piacokon. Európában és az Egyesült Államokban viszont a fogyasztók érdeklődése továbbra is csekély, sőt kifejezetten magas azok aránya (45 illetve 59 százalék), akik elutasítóak, azaz „biztosan” nem költenének 3D TV-re, és ez nem jó hír a tévégyártók számára, akik rengeteget invesztálnak 3D termékeik piaci sikerébe.

Ugyancsak a Nielsen Company korábbi felmérése adhat magyarázatot arra is, miért éppen a fejlettebb európai és észak-amerikai régiókban csekélyebb az érdeklődés a 3D iránt. Eszerint azok a fogyasztók, akiknek már van tapasztalatuk 3DTV-ről kevésbé valószínű, hogy ilyet vásárolnának. Azokban a régiókban, ahol a 3D TV még újdonságnak számít és nagy a vásárlói érdeklődés, feltehetően nem sok fogyasztó látott még ilyet.

A Nielsen és együttműködő partnerei egy másik tanulmánya a 3D TV vizuális élmény mélyebb kvalitatív és kvantitatív kutatásával foglalkozott az amerikai nézők első kézből származó 3D TV reakciói alapján. A tanulmányban résztvevő csoportok és családok különböző műfajú (sport, természetfilm, akció- és kalandfilm, Sci-Fi, koncert és videojáték) 3D tartalmakat értékeltek. Ezek megtekintése alapján tízből hatan egyetértettek abban, hogy a 3D tartalom jobb volt, mint amit jelenlegi 2DTV-jén lát, közel felük (48%) magával ragadóbbnak találta az élményt.

A kutatás tehát azt mutatja, hogy bár a 3D műsorok megítélése alapvetően pozitív – főleg a sport, a természetfilmek, akció- és kalandfilmek iránt mutatkozott érdeklődés -, de a fogyasztók még mindig vonakodnak 3D TV készüléket venni és inkább „kivárnak”. Új technológiákkal kapcsolatban nem meglepő, hogy a fogyasztók addig várnak, amíg annak széleskörű elterjedése biztossá nem válik. Ez vezet a költségek csökkenéséhez és teszi a technológiát olcsóbbá.

Kapcsolódó linkek:

A Blu-ray 3D számára 2011 lesz a fordulat éve a BDA szerint
A gyártók által vártnál gyengébb a 3D TV-k eladása idén
Visszaesőben a 3D mozi?
Exit mobile version