Visszaesőben a 3D mozi?

1. Oldal

Az Avatar igazi kasszasiker, különösen a 3D vetítőtermekbe eladott jegyekből származó bevétele jelentős, de az azóta bemutatott filmek 3D változataiért arányaiban egyre kevesebbet fizetnek a mozikba látogatók.
3D_down.jpg
Az Avatar kétségtelenül különleges filmalkotás, mérföldkő a filmkészítés technológiájában és különösen a sztereoszkópikus képek filmes használatában, s mindez jelentős szerepet játszott abban, hogy minden eddigi bevételi rekordot megdöntött. A tavaly december közepén bemutatott film első heti bevételének 71 százaléka a 3D vetítőtermekbe eladott jegyekből származott.

Az azóta bemutatott filmek meg sem közelítették ezt a sikert, sőt úgy tűnik a trend az, hogy százalékosan egyre kevesebb bevételt hoznak a 3D változatok. Az alábbi lista legalábbis ezt látszik igazolni (elől a bemutatás időpontja, a végén a nyitóhéten 3D vetítőtermekből származó bevételi százalék):

2010. január 26. Így neveld a sárkányodat (How to Train Your Dragon) 68%
2010. május 21. Shrek a vége, fuss el véle (Shrek Forever After) 61%
2010. június 18. Toy Story 3 60%
2010. július 1. Az utolsó léghajlító (The Last Airbender) 56%
2010. július 9. Gru (Despicable Me) 45%

Magyarázat lehet a 3D filmek iránti érdeklődés visszaesésére, hogy oda az újdonság varázsa, a mozilátogatók többsége már megtapasztalta mit is kap a 3D vetítés során majd 50%-kal magasabb áron – az átlagos 10 dolláros (kb. Ft) jegyárral szemben a 3D változat megtekintésért 15 dollárt (kb. Ft) kell fizetni -, és bizony sokaknak nem éri meg ez a felár.

Nem jó hír ez a hollywoodi filmstúdiók számára, de különösen fájdalmasan érintheti azokat a szórakoztatóelektronikai gyártókat, amelyek a 3D termékek sikerére építik üzleti stratégiájukat. Ha ugyanis Hollywood számára nem hoz elegendő profitot a 3D filmek gyártása, akkor egyszerűen nem készítenek majd ilyeneket. Hírek szerint például valószínűtlen, hogy a következő Batman mozi 3D lesz. Tartalom nélkül viszont eladhatatlanok lesznek a 3D TV-k és Blu-ray lejátszók.

Kapcsolódó linkek:

Nem minden sportág közvetítésénél működik a 3D
Az Avatar Blu-ray sikerének árnyoldalai

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .