HaziMozi

2008 harmadik negyedévében még növekedett a TV világpiac

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint a TV világpiac a harmadik negyedévben (Q3’08) is növekedett, de ez még az időszak végén érzékelhetővé váló jelentős keresletgyengülés előtti kiszállításoknak köszönhető.
Az idei második negyedév kiszállítási hulláma után ahhoz viszonyítva (Q/Q) 11%-al, az előző év azonos időszakához képest (É/É) 6%-al, több mint 53 millióra nőtt a világon leszállított TV-k mennyisége Q3’08-ban. A gyengülő kereslet előjelei azonban már mutatkoztak, s ez bizonyára érinti majd az utolsó negyedév eredményeit.

A régiók között Kína mutatta a legnagyobb, É/É 15%-os növekedést, ami Q/Q 21%-os bővülést és rekordszámú, 12 millió készüléket jelent. Észak-Amerika is a vártnál erősebb növekedést élt meg. É/É 12%-al 10 millió darabra bővült a kiszállított mennyiség Q3’08-ban a gazdasági körülmények és az azt megelőző negyedév kimagasló eredményei ellenére. A vásárlói kereslet hanyatlása jórészt a negyedév utolsó néhány hetében kezdődött, így a pozitív értékesítési környezet a negyedév során fenntartotta a kiszállításokat.

A síkpaneles TV-k részaránya a 2. negyedévi 56%-ról 57%-ra nőtt Q3’08-ban miután a plazmák (PDP) megtartották kb. 7%-os részesedésüket, az LCD-k pedig először 50%-ra növelték azt. Az LCD TV-k növekedési rátája azonban az első két negyedévre jellemző É/É 47%-ról 32%-ra lassult Q3’08-ban, mivel a fejlett régiók piacai már nem nőnek olyan dinamikusan, és a PDP TV-k ára gyorsabban esik.

Az LCD TV-k minden régióban növelték részesedésüket kivéve Észak-Amerikát, ahol változatlanul a kiszállított mennyiség 80%-át teszik ki, Japánban és Nyugat-Európában viszont 87% fölé emelkedett részarányuk. A közel 27 millió kiszállított LCD TV legnagyobb piaca még mindig Észak-Amerika, ahol már a második negyedéve 8 milliót adnak el belőlük. Az LCD TV szállítások bővülése Latin-Amerikában, Kelet-Európában és Közel-Keleten valamint Afrikában volt a legerősebb. Latin-Amerikában az LCD TV-k egyre népszerűbbé válnak, immár a második negyedévben É/É 120%-os növekedéssel. A kiszállított LCD TV-k többsége 82 centis (32”) volt, ami az összes LCD TV 36%-át tette ki Q3’08-ban, miközben kilenc negyedévnyi folyamatos részesedésnövekedés után a 102 centi (40”) feletti modellek aránya megállt a második negyedévi 27%-on.

A plazma TV-k reneszánszukat élték Q3’08-ban is. A 3,8 millió kiszállított készülék, ami É/É 37%-os növekedés eredménye, ami második negyedéve erősebb, mint az LCD TV-ké. A plazmák sikere a vezető márkák agresszív árképzésének és a 82 centis (32”) modellek szép ázsiai eladási eredményeinek tudható be. Leginkább azonban a 127 centis (50”) készülékek növelték részarányukat Q3’08-ban, a második negyedévbeli 25%-ról 28%-ra.

Továbbra is a képcsöves TV-k a legnépszerűbbek Kína, Latin Amerika, Ázsia és a Csendes-óceáni térség valamint Közel-Kelet és Afrika fejlődő piacain, ahol a mennyiségi részarányuk legalább 60%. Az ár még mindig fontos szerepet játszik abban, hogy a síkpaneles TV-k kiugró növekedése még várat. A kiszállított képcsöves készülékek mennyisége É/É 15%-al 23 millióra csökkent Q3’08-ban.

TV-techn_stat_Q3_08.jpg
Tizenegy negyedéve a Samsung a világ vezető TV márkája a bevételt tekintve, és nem sokat változott 22,5%-os részesedéssel több mint 9 százalékponttal vezet a 2. Sony előtt. Az első öt márkán belül a Samsung É/É 34%-os növekedése a legerősebb. A Samsung rangelső a készülékek darabszámában is, és vezet mind az LCD mind a HVTV kategóriában a mennyiség és bevétel vonatkozásában is. A Sony a 2. a bevételi rangsorban már ötödik negyedéve, és a második legnagyobb Q/Q növekedést érte el. Az LGE maradt a 3. annak ellenére, hogy bevételi részesedése kb. fél százalékkal 10,9%-ra esett, de továbbra is erős pozíciókkal rendelkezik a fejlődő piacokon.



Kapcsolódó linkek:

A vártnál erősebben nőtt a plazmapanel kiszállítás
DisplaySearch: az LCD és plazma TV-k ára az interneten is csökken
A plazmapanelek eladása növekszik nem úgy az LCD-ké, de miért?
2008 második negyedévében egészségesen nőtt a TV világpiac
Exit mobile version