A vártnál erősebben nőtt a plazmapanel kiszállítás

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató jelentése szerint a plazmagyártók továbbra is jelentős növekedést értek el a kiszállított plazmaképernyő panelek (PDP) mennyiségét tekintve az idei harmadik negyedévben (Q3’08).
A kiszállított PDP-k előző negyedévhez (Q/Q) képest 18%-os, az egy évvel ezelőttihez (É/É) viszonyítva 37%-os növekedésével közel 4,2 millió egységet értek el, ami a valaha volt második legnagyobb negyedéves mennyiség, és 6%-al magasabb a vártnál. A kereslet tehát továbbra is erős a plazma TV-k iránt az egész világon, s ez a vonzó áraknak valamint a nagyfelbontású tartalmak bővülő elérhetőségének tudható be. Úgy tűnik, a 2008-ra prognosztizált 15,5 millió darab készülék teljesülni fog.

Az előző negyedévi erős növekedést követően a kiszállított mennyiségen belül 20% fölött maradt a 1080p plazmapanelek részaránya, és 856 ezres rekord darabszámot ért el Q3’08-ban.
Továbbra is a Panasonic a 1080p PDP-k meghatározó gyártója, a kiszállított mennyiség 70%-át könyvelheti el. A Samsung volt a második 1080p PDP gyártó 15%-os részesedéssel.

A 127 centis (50”) képméret továbbra is – immár 26%-ról rekord 29%-ra – növekvő arányt mutatnak a kiszállított plazmapaneleken belül. Mindazonáltal még mindig a 107 cm-es (42”) a legnépszerűbb képernyőméret, a teljes mennyiség 49%-a ilyen PDP, bár ez az első olyan negyedév mikor részesedésük 50% alatti.

A plazmapanelek növekedése szempontjából továbbra is fontos a 81 centis (32”) méretkategória. Az ilyen panelek szállítása Q/Q 20%-al növekedve 486 ezerre emelkedett, ami a teljes mennyiség 12%-a. A növekedés teljes egészében az ED vagyis szabványfelbontású panelekből származik, melyek alacsony áruk miatt a fejlődő piacokon népszerűek. Az ugyanekkora HD PDP-k szállítása azért csökkent – az összes ilyen méretű egység 37%-áról 23%-ra -, mert a 81 centis (32”) LCD panelek ára gyorsan esett Q3’08-ban, s ez rontotta a plazmák vonzó árelőnyét az ilyen méretű TV-knél. Ehhez járult a 107-127 cm-es (42-50”) HD plazma TV-k agresszíven csökkentett kiskereskedelmi ára Q3’08 végén, ami világszerte, különösen Észak–Amerikában növelte az ilyen készülékek iránti keresletet, és meredeken emelte a teljes plazmapanel szállításokat.

Plazma_stat_Q3_08.jpg
A vezető plazmapanel szállítók mind vertikálisan integráltak, azaz panelt és TV készüléket is gyártanak, és jelentős szállítási növekedést jelentettek Q3’08-ban. A Panasonic tartja első helyét a PDP gyártók bevételi rangsorában É/É 37%-os bevételi növekedéssel és 3 ponttal 39,8%-ra növelve részesedését. Ez volt a legnagyobb növekedés az összes gyártót tekintve, és a 127 cm-es (50”) panelek rekord kiszállításának volt köszönhető. A Samsung SDI volt a 2. a plazmapanel szállító, de bevételi részesedésük közel 2%-ot csökkent, annak ellenére, hogy 30%-al növelték É/É bevételüket. Az LGE volt a 3. gyengülő 8%-os É/É növekedésen 22%-os bevételi részesedéssel. A Pioneer feljött a 4. helyre az 5.-re visszacsúszó Hitachi elé, melynek plazmapanelből származó bevételei 26%-al estek vissza.

Kapcsolódó link:

DisplaySearch: az LCD és plazma TV-k ára az interneten is csökken
A plazmapanelek eladása növekszik nem úgy az LCD-ké, de miért?
DisplaySearch: jövőre megduplázódik a Blu-ray lejátszó eladás
2008 második negyedévében egészségesen nőtt a TV világpiac
Jelentősen nőtt a plazmapanelek kiszállítása 2008. második negyedévében
A TV világpiac növekedése lassul, de Kelet-Európa és a Közel-Kelet húzza
2008. első negyedévében is erős a plazmapanel kiszállítás eredménye
A síkpaneles HDTV-k ára csökken, de nem annyira, mint a múlt évben

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .