HaziMozi

Mindenki részt akar a felfutó plazma TV piacból

1. Oldal

Az LG és a Samsung sem akar kimaradni az újra növekvő plazma TV eladásokból, aminek hátterében a Panasonic sikeres 3D plazma készülékei állnak.

A DisplaySearch piaci jelentése szerint 3,39 millió plazma TV-t értékesítettek az idei első negyedévben, ami 21,4%-kal több mint az előző év azonos időszakában volt. A plazma TV gyártók közül a Samsung É/É 42%-kal több, 981.000, az LG É/É 39%-kal több 844.000 plazma TV-t szállított ki az első három hónapban. A piacvezető Panasonic is majd 30%-kal, 1,21 millióra növelte eladásait, és nagy valószínűséggel mindhárom márka ezeknél is több plazma TV-t értékesített a második negyedévben a foci VB miatt megnövekedett kereslet miatt.

LG 50PX950 és Samsung 3D Fabrizio PAVV PDP TV
LG 50PX950 és Samsung 3D Fabrizio PAVV PDP TV


Az LG és a Samsung is új plazma modellekkel, köztük 3D készülékekkel igyekeznek minél nagyobb részesedést szerezni a bevételekből. Az LG 50PX950, 60PX950 plazma készülékeit most mutatták be Koreában, és a Samsung is bővítette otthoni kínálatát a 3D Fabrizio PAVV PDP TV modelekkel. Azt még nem tudni, hogy ezek közül melyek kerülnek az európai piacra.

A Panasonic sem tétlenkedik eközben és a közelgő berlini IFA kiállításon új 107 és 117 centis képméretű 3D plazma TV-ket mutat majd be. A cég állítása szerint a tavasszal piacra került első 3D készülékük a TX-P50VT20E iránti kereslet „az elérhetőnél háromszor nagyobb”.

A DisplaySearch várakozásai alapján a plazma TV piac 6%-kal 15 millió készülékre bővül idén. Ez egyébként viszonylag szerénynek mondható a 2010-ben várhatóan piacra kerülő 188 millió LCD TV mellett, de azt jelzi, hogy a plazma TV-k még mindig ott vannak a nagyképernyős síkpaneles TV-k között.

Kapcsolódó link:

Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV
Panasonic: jönnek a további 3D plazma TV-k és képernyők
2010 elején folytatódott a TV világpiac talpra állása
Az internetre csatlakozó TV-k is sokat lendítenek a piacon

Exit mobile version