Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató legfrissebb előrejelzése szerint a teljes kiszállított TV mennyiség a 2009-es szerény 2%-os emelkedés után, idén 15%-kal növekszik, és az LCD TV-k mellett a plazma és képcsöves TV-k eladása is bővül.
Nemcsak az LCD TV-k iránti kereslet növekszik 29%-kal 188 millióra, de a plazma és képcsöves TV-k kilátásai is jobbnak tűnnek a korábban vártnál 2010-ben. Az LCD TV-n belül a LED háttérvilágítás bővülő használatának trendje az egyik leginkább figyelemreméltó, mivel az ellátási lánc akut hiánya gátolja csak meg, hogy a LED-es LCD TV-k piaci szegmense sokkal gyorsabban növekedjen 2010-ben, a CCFL megvilágítású modellek esetében viszont az ellátás megfelelőnek tűnik.

Az LCD továbbra is világszerte a meghatározó TV technológia, 50%-nál nagyobb lesz a mennyiségi részesedése szinte minden régióban. A keresletet leginkább ösztönző tényezők 2010-ben a labdarúgó VB, a digitális televíziózásra való átállás bizonyos európai országokban – így nálunk is – és olyan új TV technológiák folyamatos megjelenése, mint a LED megvilágítású TV-k, a 3D TV-k és az internetre csatlakozó TV-k.

2010-ben is Kína a legforróbb LCD TV piac növekedési szempontból a kormánytámogatási programnak és a bővülő urbanizációnak köszönhetően. Az LCD TV eladás növekedése a 2009-es É/É 119%-ról, 2010-ben É/É 35%-ra csökken ugyan. Meglepetésre Japán is erős piac, talán azért, mert a fogyasztók most váltják le a korai síkpaneles készülékeket újabb, többet tudó és energiatakarékosabb modellekre, mielőtt a kormány által szponzorált csereprogram lezárul. A Japánban kiszállításra kerülő LCD TV darabszám várhatóan 36%-kal emelkedik 2010-ben, ami háromszor gyorsabb, mint más fejlett piacoké, Észak-Amerikáé vagy Nyugat-Európáé. Az elkövetkező négy év során az LCD TV növekedés hangsúlya a fejlődő piacokra tevődik át, mint az ázsiai csendes-óceáni térség.

A plazma TV kiszállítás is jól teljesített az idei első negyedévben É/É 24%-os emelkedéssel, mivel úgy tűnik a javuló gazdasági helyzettel visszatért a nagy értékű, nagy TV-k iránti kereslet. A vásárlók nagy TV-t akarnak, de még mindig eléggé odafigyelnek a pénztárcájukra ahhoz, hogy ne néznék „miként járnának a legjobban”. Várhatóan ez a trend folytatódik az idei második negyedévben is, különösen, hogy az alternatívát jelentő nagy képméretű LED megvilágítású LCD TV-k elég drágák maradnak. A DisplaySearch meg is emelte 16 millióra a 2010-es plazma TV előrejelzését.

A 2010-es LCD TV szállítás kilátásait 188 millióra emelte a piackutató, ami részben a LED háttérvilágítást alkalmazó modellek gyors expanziójának is betudható. A DisplaySearch 3,6 millióra becsüli a 2009-ben világszerte kiszállított LED megvilágítású LCD TV-k mennyiségét, aminek több mint fele 2009 utolsó negyedévében került forgalomba. 2010-ben a cégek a teljes ellátási láncban felgyorsítják a LED-es modellek kibocsátását, de mindezt korlátozza az alkatrészellátás.

A DisplaySearch várakozása szerint a LED megvilágításúak kb. 20%-ot tesznek ki a 2010-ben kiszállításra kerülő LCD TV-kből. 10 idei LED-es LCD TV-ből nagyjából 9 él-megvilágítást használ majd, a fennmaradók a teljes mátrix megvilágítás valamilyen formáját. Az LCD TV kiszállításon belül a LED részaránya 2011-ben gyorsan növekszik majd, ahogy az ellátási lánc felfut és a LED alkatrészek ára esik. 2012-ben már a LED lesz az LCD TV-k többségének megvilágítási technológiája. A CCFL-ről LED megvilágításra való áttérés az LCD TV-knél nagyon gyorsan zajlik majd le, amit a vékonyabb és könnyebb design iránti igény, a mind nagyobb ismertség és az energiafogyasztás szabályozása segít majd elő.

TV-vilagpiac_technologiak_trend.jpg
Kapcsolódó linkek:

2010 elején folytatódott a TV világpiac talpra állása
Az internetre csatlakozó TV-k is sokat lendítenek a piacon
2009-ben 146 millió LCD TV került piacra világszerte

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .