HaziMozi

2005-ben meglódult a síkpaneles és hátulról-vetítős TV-k eladása (I.)

1. Oldal

A DisplaySearch legfrissebben közzétett adatai szerint 2005. harmadik negyedévében (Q3’05) világszerte bővült a TV-k piaca, de az eladásokat már a síkpaneles és a mikrodisplay HVTV készülékek dominálják.
A tavalyi karácsonyi vásárlási szezon előtti negyedévben (Q3’05) jelentősen nőtt a kereskedelembe kiszállított TV-k száma. Negyedéves viszonylatban (Q/Q) 12%, éves összevetésben (É/É) 2% a bővülés, és a szezonális erősödés hatására közel 44 millió készülék került az üzletekbe a tavalyi utolsó negyedévben. Az általános szórakoztatóelektronikai áresés ellenére az árbevétel jobban (Q/Q=19%, É/É=12%, 19,1 milliárd dollárra) növekedett, mint a mennyiség. Ennek oka, hogy a drágább síkpaneles és mikrodisplay HVTV-k részesedésének bővülésével a TV-k átlagára is növekedett (Q/Q=6%, É/É=10% 439 USD azaz kb. 94 ezer Ft-ra)

A síkpaneles (Plazma és LCD) TV-k mennyiségi részaránya Q3’05-ben 16%-ra nőtt (egy éve ez az arány még csak 6% volt), a darabszámok növekedése (Q/Q=37%, É/É=153%) az egyre vonzóbb áraknak tudható be. Bár darabszámban még nem, de árbevételben már a síkpaneles készülékek viszik a prímet. A 2004. harmadik negyedévben (Q3’04) még csak a bevételek 33%-a, tavaly félévkor (Q2’05) már 48%-a, Q3’05-ben, pedig már 55%-a származott plazma és LCD TV-k eladásból (a bevétel-növekedés Q/Q=34%, É/É=87%).

A világ vezető TV gyártóinak sorrendje Q3'05-ös bevétel szerint
A világ vezető TV gyártóinak sorrendje Q3’05-ös bevétel szerint



A világ vezető TV gyártóinak sorrendje Q3’05-ös szállított mennyiség szerint


A világszerte a Samsung szállította a legtöbb TV-t darabszám és árbevétel tekintetében is, s ezzel megelőzte a korábban mennyiségben vezető LG Electronic-ot és bevételben első Panasonic-ot. A Samsung ezt a helyezést annak köszönheti, hogy minden technológiában erősek a pozíciói, bár egyikben sem a legerősebb. A mennyiséget illetően 2. a képcsöves TV-k, a mikrodisplay és CRT HVTV-k, valamint 3. a plazma és LCD TV-k piacán. A plazma TV-k esetében meghatározó szerepe miatt bár a Panasonic csak 7. a darabszámok vonatkozásában, de 2. a bevételeket tekintve.

Az egyes technológiák piaci változásairól a következő hírben számolok be.

Kapcsolódó linkek:

Plazmaképernyők 2005.: növekvő eladások és várható hiány
LCD TV eladások a tavalyi (2004.) utolsó negyedévben
Plazma TV eladások a tavalyi (2004.) utolsó negyedévben
A plazmaképernyők piaca 2004-ben megduplázódott

Exit mobile version