LCD TV eladások a tavalyi utolsó negyedévben

1. Oldal

Az LCD TV-k 2004. év végi eladását az egyre korszerűbb és nagyobb gyártási kapacitások kiépültével mind vonzóbb váló áruk segítette.
DisplaySearch_logo.jpg

A DisplaySearch piackutató cég jelentései szerint az LCD TV-k világméretű eladása a tavalyi utolsó negyedévben (Q4’04) rekord mennyiséget, 3,6 millió darabot ért el, és ez 134%-al haladta meg a 2003-as negyedik negyedévi és 69%-al a harmadik negyedévi (Q3’04) értékesítési eredményeket. Az egész évi LCD TV eladás 123%-al 8,8 millió készülékre nőtt.


A gyors év végi növekedést a sok méretkategóriában negyedévenként bekövetkezett kétszámjegyű árcsökkenés támogatta. Az alacsonyabb LCD TV árak az ilyen készülékekhez optimalizált új kapacitások megjelenése, és a rekord mértékű tőkebefektetések valamint a gyenge harmadik negyedévi eladások okozta TFT LCD túlkínálat révén jelentősen csökkenő panelköltségeknek köszönhetőek.

Az LCD TV-k iránti kereslet világszerte növekedett. Továbbra is Európában a legkedveltebbek az ilyen készülékek, 38%-ukat itt adták el, és az eladás növekedése negyedéves viszonylatban 86%, az előző év azonos időszakához képest pedig 216% volt. Japán a második legnagyobb regionális piac 27% részesedéssel, amit Észak-Amerika követ 26%-al, majd jön Kína 4%-al és a világ többi része 5%-al.

A tavalyi utolsó negyedévi eladás-növekedés minden méretkategóriában legalább 52%-os volt. A 38-48 centis (15”-19”) képméretű LCD TV-kből adták el a legtöbbet (25%), valamivel kevesebbet (23%) értékesítettek az 51-53 centis (20”-21”) készülékekből. A 66 centis (26”) és nagyobb LCD TV-k részaránya 34%-ról 36%-ra növekedett.

Jelentősnek mondható az eltérés az átlagos LCD TV képátlót tekintve, mely Észak-Amerikában 51cm (20”), míg a többi régióban legalább 56-58 centi, ami azt mutatja, hogy az amerikaiak egyre inkább elfogadják az ilyen készülékeket kisebb TV-nek a konyhába, a dolgozószobába, a hálószobába és hasonló helyekre.

A 2004-es utolsó negyedévben 32 különböző LCD TV márka kínálatából lehetett válogatni. A Sharp továbbra is a legmeghatározóbb LCD TV gyártó melynek piaci részesedése a versenytársak aktivizálódása jóvoltából 28%-ról, 22%-ra esett vissza. A Philips 11%-ról, 15%-ra növelve részesedését maradt a második, s ezt a 38 centis (15”) Magnavox márkának és erős európai és észak-amerikai piaci pozícióinak köszönheti. A Sony megőrizte harmadik helyét 10%-ról, 11%-ra növelve részesedését.

A régiókat tekintve a Sharp vezet Japánban, Észak-Amerikában és a nagyobb régiókon kívül, a Philips az első Európában és a legtöbbet Hisense márkájú LCD TV-t adnak el Kínában.

A Sharp gyártja a legtöbb 25-36 centis (10”-14”), 51-53 centis (20”-21”), 64-74 centis (25”-29”), 94 centis (37”) és 114cm (37”) feletti képméretű LCD TV-t. A Philips az első a 38-48 centis (15”-19”) képméretben, míg a Sony a vezető az 56-61 centis (22”-24”), 76-81 centis (30”-32”) és 102-112 centis (40”-44”) méretkategóriákban.

Kapcsolódó linkek:
2004 a nagyképernyő éve
A Sony cáfolja, hogy kiszállna a plazma TV üzletből
Közös Hitachi, Toshiba és Matsushita LCD képernyő gyártás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .