Plazmaképernyők 2005.: növekvő eladások és várható hiány

1. Oldal

Egy év alatt 118%-al nőtt a plazmaképernyő panelek (PDP) termelése, és az iparágban most már panelhiány tapasztalható, ami a jövő év második felében még romolhat is.
DisplaySearch_logo.jpg

A DisplaySearch jelentése szerint a szokásos szezonális erősödés, és a plazma TV-k árának a fogyasztók számára már kívánatos szint alá süllyedése nyomta fel a PDP-k kiszállítását az idei harmadik negyedévi (Q3’05) 1,9 milliós rekord darabszámra, ami az előző negyedévhez képest 37%-al, az egy évvel korábbihoz viszonyítva 118%-al több.


Az erős kereslet és négy öreg PDP gyártósor bezárása következtében a korábbi túltermelés az idei második félévre hiányba fordult. Ráadásul a 2006-os PDP termelés várhatóan csak fele olyan gyorsan növekszik majd, mint a 2005-ös, s így jövőre a plazma TV gyártók hiánnyal számolhatnak. Ez a hiány stabilizálódhat, és az árak csökkenése lassulhat, ami utat nyithat a termelési problémákkal nem küzdő LCD TV iparágnak az árkülönbségek csökkentésére, és piaci részesedésük növelésére.

Q3’05 rekord negyedév volt a PDP gyártók számára, mivel a plazma TV-k árai soha nem látott alacsony szintet értek el. A 107 centis (42”) képátlójú, 480 soros (ED) felbontású TV-k ára 1.800USD (kb. 390.000 Ft), a 107-109 centis (42-43”) képátlójú, nagyfelbontású (HD) TV-ké 2.700USD (kb. 580.000 Ft), a 127 centis (50”) képátlójúaké 3.800USD (kb. 820.000 Ft) alá esett. Ez a termelés 98%-át felszívta, és várhatóan az idei utolsó negyedévre a teljes PDP mennyiség (2,3 millió egység) felhasználásra kerül. Így 2005-ben összesen 6,8 millió darab PDP fogy el, ami 91%-os éves növekedésnek felel meg.

A növekedés és az átlagárak vártnál lassabb csökkenése miatt az árbevétel is rekordot döntött. Az 1,6 milliárd dolláros Q3’05-ös bevétel éves összevetésben 57%, negyedéves összehasonlításban 29% növekedést jelent, és a várhatóan 1,8 milliárd dolláros utolsó negyedévi bevétel 48%-os évi és 16%-os utolsó negyedévi javulást eredményez majd.

A trendeknek és a folyamatos költségcsökkentésnek köszönhetően a plazma panelgyártók profitkilátásai igen jók. Viszont a 7. generációs 102-107 centis (40-42”) LCD panel gyártósorok 2006-os üzembelépésével az LCD TV-k egyre inkább veszélyeztetik a 107 cm (42”) képátlójú plazma TV-k dominanciáját.

Q3’05-ös PDP szállítások és bevételek panelméret és felbontás szerint:

Még a 107 centis (42”) képátlójú, ED panelek vezetnek, de részarányuk 55%-ról 52%-ra esett, viszont a hasonló méretű HD panelek részesedése 24%-ról 27%-ra nőtt.

A 127 centis (50”) panelek aránya 10%-ról 15%-ra nőtt, a 94 cm (37”) és az alatti képátlójú panelek 9%-ról 8%-ra estek vissza.

A nagyfelbontású (HD) panelek számarányukat tekintve 42%-ról 45%-ra, árbevételüket figyelembe véve 52%-ról 55%-ra nőttek.

A Panasonic jelentős PDP TV piaci előretörésével a Matsushita lett a leggyorsabban növekvő PDP gyártó. 49%-os negyedéves növekedésével 25%-ról 27%-ra nőtt részesedése, s ezzel csökkent hátránya a 29,5%-al vezető Samsung SDI-vel szemben, melyet az év végére meg is előzhet, ha gyorsan felfuttatja 6. generációs 107 centis (42”) PDP termelését. Az LG is növelte részesedését 24%-ról 25%-ra.

Kiszállítások márkák, méret és felbontás szerint:

A Matsushita vezet továbbra is a 94 cm (37”) képátlójú ED és HD paneleknél, és megelőzte az LG-t a 127 centis (50”) PDP-k terén.

Az LG megelőzte a Samsung SDI-t a 107 centis (42”) képátlójú, ED panelek terén.

Az Samsung SDI megelőzte a FHP-t a 107-109 centis (42-43”) képátlójú, HD panelek terén.

A Pioneer vezet továbbra is a 152 cm (60”) feletti képátlójú paneleknél.

A Matsushita vezet az összes HD panelt tekintve.

Kapcsolódó linkek:

LCD és plazma TV-k árversenyben
Plazma TV eladások a tavalyi utolsó negyedévben

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .