HaziMozi

2006. harmadik negyedévében a plazma TV-k harmadát a Panasonic szállította

1. Oldal

A DisplaySearch közzétette legfrissebb, 33 különböző márkát érintő, régiók, képméretek és képfelbontás szerint részletezett jelentését a 2006. harmadik negyedévében (Q3’06) a világon kiszállított plazma TV-k mennyiségi és bevételi adatairól.

Új rekordot elérve az előző negyedévhez (Q/Q) képest 4%-al, éves viszonylatban (É/É) 45%-al 2,3 millióra nőtt a világon kiszállított plazma TV-k mennyisége, s ez 1%-al több, mint az előző, Q4’05-ös csúcs. Az egyes régiók között azonban jelentős növekedési különbségek mutatkoztak. Csak Észak-Amerikában nem tört meg a bővülés, és szokatlanul nagy, 38%-os lett a Q/Q növekedés. Más régiókban 4% és 20% közötti a Q/Q visszaesés, s ez egyrészt az egyre versenyképesebb 94-117 centis (37”-46”) LCD TV-k piaci részesedésnövekedésének, másrészt a vártnál lassabb labdarúgó VB-hez kapcsolódó eladások utáni készletgondoknak tudható be. Tény, világviszonylatban az LCD-k első ízben előzték meg a plazmákat a 94 cm (37”) és nagyobb méretkategóriában, és törtek az élra Japánban, Európában és Kínában. Ráadásul a 102 cm (40”) feletti síkpaneles méretkategóriában az LCD TV-k részesedése 34%-ról 41%-ra nőtt a világban, már ez a méret vezet Kínában és 50% a részesedése Japánban.

A kisebb méreteknél elvesztett részesedés mellett, a plazma TV gyártók mindinkább a nagyobb képernyőkre koncentrálnak, és egyre jobban függenek az észak-amerikai piactól, az itteni vásárlók nagyképernyős TV-k iránti étvágyától. Q3’06-ban Észak-Amerikába szállították az összes 127 cm (50”) és ennél nagyobb plazma TV 70%-át. Mindennek következtében a plazma TV piacon a régió részesedése egy negyedév alatt 34%-ról 46%-ra nőtt. A 38%-os negyedéves növekedés azonban eltúlzottnak tűnik az LCD TV-k és a mikrodisplay HVTV-k erős versenyét figyelembe véve, mely valószínűleg az értékesítési csatornák készletnövekedéshez és növekvő árnyomáshoz vezet majd. Ennek eredményeként az árak rekordmélységet érnek majd el Q4’06-ban. A 107 centis (42”) plazma TV-k ára 1.000 dollár (kb. 202.000 Ft), a 127 centiseké (50”) 2.000 dollár (kb. 404.000 Ft) alá esett a legfontosabb márkák esetében, és az ünnepek során is vonzóknak kell maradniuk, mivel az árverseny intenzív marad.

A plazma TV-k árbevétele É/É 18%-al nőtt Q3’06-ban, miközben Q/Q 3%-al 4,7 milliárd dollárra esett. Az átlagár Q/Q 7%-al, É/É 18%-al 2.059 dollárra (kb. 417.000 Ft) csökkent, az átlagos képátló 3,05 centivel (1,2”) 112 cm-re (44,1”) emelkedett. Az átlagméret Észak-Amerikában 5,1-10,2 centivel nagyobb, mint más régiókban, 115,3 cm (45,4”). A képernyőméreteket tekintve a 107 centis (42”) HD kategória részaránya egy negyedév alatt 43%-ról 50%-ra emelkedett, ezután jönnek a 107 centis (42”) ED készülékek, melyek aránya 30%-ról 21%-ra esett, és a 127 centis (50”) modellek amik 7%-ról 19%-ra emelkedtek és a következő negyedévben biztosan megelőzik majd a 107 centis (42”) ED-ket. A HD készülékek aránya70%-ról 79%-ra emelkedett.

9. egymást követő negyedévben vezet továbbra is a márkák versenyében a Panasonic, és 20%-os növekedéssel rekordméretű részesedést ért el a mennyiséget (33%) és az árbevételt (34%) tekintve is, ahogy azt az alábbi táblázat mutatja. A Panasonic az első szinte minden régióban és méretkategóriában. Egyedül az LG gyárt több 107 centis (42”) ED, és a Pioneer 127 centis (50”) 1080p valamint 152-165 centis (60-65”) HD modelleket. Az LG maradt a 2. a rangsorban alig valamivel megelőzve a Samsung-ot, mely azonban az árbevételt tekintve 2.

Plazma_TV_Q3’06.JPG
Kapcsolódó linkek:

95%-al nőtt a plazma TV-k világpiaca 2006. második negyedévében
Még a Panasonic az első a plazma TV piacon, de az LG egyre szorosabban követi
A plazma TV-k eladása is túlszárnyalta a várakozásokat
Exit mobile version