95%-al nőtt a plazma TV-k világpiaca 2006. második negyedévében

1. Oldal

A DisplaySearch közzétette legfrissebb, 30 különböző márkát érintő, régiók, képméretek és képfelbontás szerint részletezett jelentését a 2006. második negyedévében (Q2’06) a világon kiszállított plazma TV-k mennyiségi és bevételi adatairól.

A kiszállított plazma TV-k mennyisége az előző negyedévhez (Q/Q) képest 30%-al, az előző év hasonló időszakához viszonyítva (É/É) 95%-al 2,2 millióra nőtt, ami a világpiacra került TV-k 5%-a, 1%-al több előző negyedévhez képest. A vártnál 3%-al több volt a plazma TV kiszállítás a világ minden régióban Kínát kivéve, ahol Q/Q 20%, É/É 90% volt a bővülés. Észak-Amerika a nagyobb képméretek iránti erősebb kereslet miatt, 34%-os részesedéssel első ízben előzte meg Európát (32%) a darabszámot tekintve. Q2’06-ban a világon eladott összes 127 centis (50”) plazma TV 63%-ával Észak-Amerika volt a meghatározó ennek a méretkategóriának a piacán. A nagyobb képméretek iránti preferencia segítette elő Észak-Amerika vezető pozícióját a plazma TV piacon, mivel kisebb képmétereknél a plazma TV-k részaránya olvadni látszik az LCD TV-kkel szemben. Először az elmúlt negyedévben fordult elő az is, hogy a 127 centis (50”) plazma TV-k eladása megelőzte a 127-137 centis (50-54”) mikrodisplay HVTV-ket Észak-Amerikában és a világon egyaránt. Mindezt az alacsonyabb, 1.400 dollár (kb. 304.000 Ft) alatti árak, és a HD felbontású plazma TV-k és mikrodisplay HVTV-k közötti, 50%-al csökkenő árkülönbség tette lehetővé. A 127 centis (50”) plazma TV-k más versengő technológiákkal szemben vezetnek Japánban, Európában és a világ többi nagy régiókon kívüli részén is. A kínai plazma TV volumen második egymást követő negyedévben esik, mivel a hazai márkák a 102-119 centis (40”-47”) képméretben az LCD-kre koncentrálnak, és a 127 centis (50”) plazma TV-k a kínai fogyasztók számára nehezen elérhetőek.

A bevételt tekintve a plazma TV-k világszerte Q/Q 23%, É/É 57% bővülve 4,9 milliárd dollárt értek el, a mellett, hogy az áresés megelőzte az átlagos képméret-növekedést. A plazma TV-k adták a világ TV bevételeinek 20%-át, ami 2%-al több az előző negyedévhez képest.

Továbbra is a 107-109 centis (42”-43”) méretkategória a meghatározó, bár részaránya 78%-ról 73%-ra esett, a 94 centis (37”) és a plusz 127 cm (50”) plazma TV-k részesedésének erősödésvel. AZ átlagos képátló enyhén 110,2-ről (43,4”) 111 cm-re (43,7”) emelkedett. A 107-109 centis (42”-43”) HD plazma TV-k immár megelőzték 107 centis (42”) ED felbontású társaikat, és ezzel a legkelendőbb plazma TV-kké váltak, részesedésük 36%-ról 43%-ra nőtt a vásárlók HD kompatibilitás iránti növekvő igénye nyomán. Az árkülönbség is csökkent 881 dollárról 666 dollárra a két termék között, mivel a HD készülékek árai kétszer gyorsabban csökkentek mint az ED modellek árai. Mindennek eredményeként a kiszállított összes plazma TV a HD arány a 56%-ról 70%-ra nőtt világszerte.

A Panasonic a világ elsőszámú plazma TV márkája immár nyolcadik egymást követő negyedévben. Részesedése 22%-ról 28%-ra emelkedett a 70%-os növekedés révén, ami közel háromszor gyorsabb volt, mint bármely más, a legjobb öt plazma TV gyártó közé tartozó márkáé (Lásd az alábbi táblázatot). A kétszámjegyű növekedés ellenére az összes versenytárs vesztett részesedéséből. Észak-Amerikában, Európában, Japánban, Kínában a Panasonic vezet, a világ ezeken kívüli piacain az LGE. A méreteket tekintve továbbra is az LGE a vezető 107 centis (42”) ED készülékgyártó, míg a Hitachi maradt az elsőszámú a 140 cm (55”), a Samsung pedig a 152 cm (60”) és e feletti képméretben. Minden más méretkategóriában a Panasonic vezet.

Plazma_TV_Q2’06.jpg
Kapcsolódó linkek:

Még a Panasonic az első a plazma TV piacon, de az LG egyre szorosabban követi
A plazma TV-k eladása is túlszárnyalta a várakozásokat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .