Még a Panasonic az első a plazma TV piacon, de az LG egyre szorosabban követi

1. Oldal

A DisplaySearch közzétette legfrissebb, márkák, régiók, képméretek és képfelbontás szerint részletezett jelentését a 2006. első negyedévében (Q1’06) a világon kiszállított plazma TV-k mennyiségi és bevételi adatairól.

Éves összevetésben (É/É) 87%-al nőtt a világon kiszállított plazma TV-k mennyisége Q1’06-ban. Ez az 1,7 millió darab készülék a szokásos szezonális visszaesés, a modellváltások és az ellátási korlátok következtében 26%-al kevesebb az előző negyedévhez (Q/Q) képest. Más TV technológiákkal szemben még mindig a plazma TV-k uralják a 102-112 centis (40”-44”) képméret kategóriát, 68%-ról (Q4’05) 65%-ra csökkenő részarányukkal, és 29%-ról 33%-ra erősödve a 127-137 centis (50”-54”) kategóriában. A szűkös panelellátás, valamint a nagyobb méretű és felbontású készülékek növekvő aránya miatt a plazma TV-k átlagára Q/Q 2%-al emelkedett, míg É/É 25%-al 2.353 dollárra (kb. 480.000 Ft) csökkent. Ennek eredményeként a darabszámnál kevésbé, csak 24%-al estek a Q/Q bevételek, miközben É/É 41%-al emelkedtek 4 milliárd dollárra.

Más technológiákhoz képest a plazma TV-k mennyiségi részaránya ugyanúgy3,9% mint az előző negyedévben, szemben az egy évvel ezelőtti 2%-al. A bevételt tekintve a plazma TV-k részesedése a tavalyi (Q1’05) 16%-ról 19%-ra nőtt, de egy százalékkal csökkent az előző negyedévhez képest.

Regionálisan Észak-Amerikában, Kínában és a világ többi részén nőtt, Európában és Japánban csökkent a plazma TV-k részesedése. A Japánban kiszállított plazma TV-k száma É/É 77%-al nőtt, de Q/Q 51%-al csökkent, 6.1%-os részarányt eredményezve. Más régiókkal szemben a 94 centis (37”) képméret volt a legnépszerűbb több mint 50%-os részesedéssel. Észak-Amerikában É/É 85%-al nőtt, de Q/Q 17%-al csökkent a kiszállítás, s ez a globális plazma TV piac 32%-át jelenti (Q4’05-ben ez még csak 28% volt). Ezen belül 39%-ról 42%-ra bővülő részaránnyal a 107-109 centis (42”-43”) nagyfelbontású HD modellek vezetnek, s először a múlt negyedévben a 107 centis (42”) szabvány felbontásúakat (ED) megelőzve második helyen a 127 centis (50”) plazma TV-k állnak. Ez utóbbiak aránya Észak-Amerikában háromszor nagyobb, mint a világ bármely más régiójában, és a világ 127 centis (50”) plazma TV-inek 64%-át ide szállították. Három egymást követő negyedéves növekedés után Európa részesedése 41%-ról 35%-ra esett, 36%-os Q/Q csökkenés után, bár a növekedés É/É 102% volt. Az európai plazmapiac is gyorsan vált a HD-ra, részarányuk az előző negyedévi 37%-ról 44%-ra emelkedett. A kínai plazmapiacon volt a leglassabb É/É 10%-os növekedés, a Q/Q csökkenés 15%. A régió részesedése a világ plazmapiacából 8%-ról 9%-ra nőtt egy negyedév alatt, de 15%-al csökkent az előző év azonos időszakához képest, mivel a helyi márkák inkább az LCD-re koncentrálnak. Egyedül a világ többi, eddig nem említett részén volt a növekedés egyenletes 2% Q/Q és 141% É/É. Ennek eredményeként a régió részesedése a Q4’05-beli 13%-ról 18%-ra bővült.

Méret és felbontás szerint a világon még mindig a 107 centis (42”) ED plazma TV-kből adják el a legtöbbet, de részarányuk 48%-ról 42%-ra esett, a 107/109 centis (42/43”) HD modelleké viszont 30%-ról 35%-ra emelkedett. A 127 cm (50”) és ennél nagyobb készülékek aránya is növekedett 12%-ról 14%-ra. A nagyfelbontásúak részesedése 49%-ról 56%-ra bővült.

Ahogy azt a táblázat is mutatja a piacvezető Panasonic részesedése 26%-ról, 22%-ra csökkent. Az első öt őrzi helyét azzal, hogy az LGE, a Hitachi a Pioneer (6. lenne 7% körüli részesedéssel) és több másodvonalbeli gyártó erősítette pozícióját. Továbbra is a Panasonic az első Japánban, Észak-Amerikában, és Európában a Philips elé, került, de Kínában megelőzte a Hitachi. A világ többi részén az LGE vezet. Az LGE az elsőszámú 107 centis (42”) ED plazma TV gyártó, míg a Panasonic vezet a 107/109 centis (42/43”) és a 127 centis (50”) HD modellekben.

Plazma_TV_Q1’06.jpg
Kapcsolódó linkek:

Még a Sony vezet a bevételt tekintve, de a legtöbb LCD TV-t a Philips adta el
A plazma TV-k eladása is túlszárnyalta a várakozásokat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .