HaziMozi

2008 második negyedévében egészségesen nőtt a TV világpiac

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint az idei második negyedévben a leszállított TV-k mennyisége (Q2’08) 11%-al nőtt az előző év azonos időszakához képest (É/É), és 3%-al az előző negyedévhez viszonyítva (Q/Q).

A globális TV szállítások robusztus 11%-os É/É emelkedése 47,5 millió készüléket jelent Q2’08-ban, és ez elsősorban a vártnál jobb Észak-amerikai eladási eredményeknek köszönhető. Továbbra is az LCD TV-k a legnépszerűbbek, amikből É/É 47%-al többet, 23,7 milliót szállítottak. A Q2’08-ban boltokba került 3,4 millió plazma TV még erősebb, É/É 52%-os növekedést jelent, ami nagyban köszönhető a 82 centis (32”) készülékek ismételt megjelenésének az Észak-amerikai piacon, és a 1080p felbontású modellek széleskörű elterjedésének.

Miután a TV szállításokat tekintve 2007 javarészében negatív, és Q1’08-ban is csupán É/É 5%-os növekedést produkált, Észak-Amerika különösen erős, É/É 28%-os emelkedést könyvelhetett el a második negyedévben. Mindezt elsősorban a fogyasztók által igen kedvezően fogadott alacsonyabb áru síkpaneles TV-k megjelenése magyarázza.


A síkpaneles TV-k részaránya az idei első negyedévi 52%-ról a Q2’08-ban 57%-ra emelkedett, mivel a világ összes TV szállításának közel 50%-ával az LCD visszavette a vezetést a képcsöves technológiától. A fejlett régiókban, mint Észak-Amerika, Japán és Nyugat-Európa, az összes leszállított TV-n belül már nagyon magas az LCD-k részarány (rendre 80%, 85% és 87%). A képcsövesről LCD-re történő váltás továbbra is gyorsul a fejlődő régiókban, kivált a kisebb képméreteknél mivel az árak gyorsan esnek. Ezekben a régiókban jelenleg 28%-ot tesznek ki az LCD TV-k a leszállított mennyiségből. A Samsung rekord 20,4%-os részesedéssel tovább növelte előnyét a globális LCD TV piacon, miközben a 2. Sony 13%-ot, a 3. LGE pedig 10%-ot ért el.

A plazma TV-k második negyedév során tapasztalt kimagasló sikere részbe az új méretű és felbontású panelek megjelenésének is betudható. Az Észak-Amerikában a Vizio által bevezetett 82 centis (32”) HD, és a Panasonic 117 centis (46”) plazma készülékei emelték az eladásokat. Minden régióban növekedtek a szállításoksok az előző évhez képest, s ebben Kína állt az élen, ahol É/É 285%-al több készülék fogyott. A plazmák rekord 7,1%-os részesedést értek el a teljes TV piacon belül, s az LCD-k térnyerése a plazmákkal szemben megfordulni látszik. Továbbra is a Panasonic a vezető PDP TV márka a világon 32,9%-os mennyiségi részesedéssel, majd a Samsung következik 21,1%-al, és az LGE 17,4%-al.

A 82 centis (32”) készülékek szállítása É/É 41%-al. Több mint 9 millió ilyen képméretű TV-t adtak el, melyek többsége LCD TV volt. Ez a legerősebb növekedés az elmúlt több mint egy évben, és az LCD panelkínálat bővülésének valamint a panelek árcsökkenésének köszönhető. A kisebb képméretek mellett a 102-112 centis (40-44”), a 114-124 centis (45-49”) és a 127-137 centis (50-54”) készülékek É/É növekedése is meghaladta a 40%-ot.


A márkák bevételei alapján a Samsung a piacvezető már tíz egymást követő hónapja, és É/É 52%-os erőteljes növekedéssel 22,8%-ra emelte részesedését, ami új rekordnak számít, és több mint 10 százalékponttal előzi meg a 2. helyen álló Sony-t. A darabszámot tekintve is a Samsung áll az élen, és vezeti mind az LCD TV-k, mind a HVTV-k mennyiségi és bevételi rangsorát. A Sony szintén nagyon erős É/É növekedést elérve a 2. a bevételek tekintetében, immár a negyedik egymást követő negyedévben, de részesedése némileg csökkent 12,5%-ra. Az LGE szinte változatlan 11,5%-os részesedéssel maradt a 3., és vezető a globális képcsöves TV szállításban.

Kapcsolódó linkek:

Jelentősen nőtt a plazmapanelek kiszállítása 2008. második negyedévében
A TV világpiac növekedése lassul, de Kelet-Európa és a Közel-Kelet húzza
2008. első negyedévében is erős a plazmapanel kiszállítás eredménye
A síkpaneles HDTV-k ára csökken, de nem annyira, mint a múlt évben
2007. végén már több LCD TV kelt el a világon, mint képcsöves TV
Exit mobile version