2008. első negyedévében is erős a plazmapanel kiszállítás eredménye

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató jelentése szerint a plazmaképernyő panelek (PDP) tavalyi utolsó negyedévi (Q4’07) kiszállítási rekordját követően, a szezonális visszaesést tekintve is jó eredmény az idei első negyedévi (Q1’08) 3,5 millió panel.
Az előző negyedévhez viszonyítva (Q/Q) kiszállított PDP panelek mennyisége 19%-al csökkent, de még így is 53%-al haladta meg az előző év azonos időszakában (É/É) elért eredményt.

A már sokak által temetett plazmatechnológia növekedésének több oka is van. A 81 centis (32”) panelek folytatódó erős, a negyedév során 11%-ról 15%-ra bővülő növekedése, ami annak köszönhető, hogy ebben a képméretben az LCD panelellátás továbbra is szűkös, a kereslet viszont erős maradt az olcsó síkpaneles TV-k iránt a fejlődő piacokon. A Matsushita először kezdte meg a 117 centis (46”) 1080p panelek szállítását, a PDP panelek ára pedig még mindig kedvezőbb az azonos méretű LCD panelekkel szemben – a 107 centis (42”) HD PDP panelek ára tápegységgel és fényszűrővel 114 dollárral (kb. 18.500 Ft) volt alacsonyabb az azonos méretű LCD panelek (tápegységgel együtt) áránál. Ez az árkülönbség az év végére azonban csökkenni fog. A növekedésben nagy szerepet játszik, hogy egy évvel ezelőtt a 1080p panelek még hiányoztak a piacról, mostanra viszont a kiszállított panelek 11%-át teszik ki.

A 2007. első felében bekövetkezett kétszámjegyű áreséshez képest Q1’08-ban a PDP-k árcsökkenése lelassult, így Q/Q 6%-al, É/É 31%-al 403 dollárra (kb. 65.600 Ft) mérséklődött átlagáruk. A 107 centis (42”) méretkategóriában Q/Q csak 1-2%-al, a 127 cm (50”) feletti panelek esetében gyorsabban estek az átlagárak, a 140-150 centis (55-59”) 1080p paneleknél éppen 10%-al, míg a 127 centi (50”) paneleknél 4-7%-al.

A Panasonic márkát gyártó Matsushita az 1. helyről a 3.-ra esett vissza a szállított darabszámot tekintve a PDP gyártók között Q1’08-ban, s először fordul elő Q3’06 óta, hogy nem a gyártók listájának élén áll. Az LG Electronics É/É 97%-os növekedéssel, több mint 6%-al 34,8%-ra bővítette részesedését. Egyedüli gyártóként az LGE lovagolta meg a 81 centis (32”) panelek növekedését. A Samsung SDI É/É 97%-os növekedéssel, egyel előrébb, a 2. helyre lépett 30,5%-os darabszám részesedéssel, ami jórészt a kiszállított 107 centis (42”) panelek mennyiségének köszönhető. A Matsushita mennyiségi részesedése csaknem 10%-al 27%-ra esett a 117 centis (46”) 1080p panelek első kiszállításai ellenére. A Hitachi és a Pioneer negatív éves növekedése 35% és 34% volt.

Plazma_stat_Q1_08.jpg
A bevételi rangsort tekintve viszont 31,8 %-os részesedéssel és 451 millió dollárral (kb. 73,6 milliárd Ft) a Samsung SDI vezeti, mögötte 29,5 %-os részaránnyal, 419 millió dollár (68,4 milliárd Ft) bevétellel az LGE áll. A Matsushita 3.-ként alig valamivel kevesebb, 417 millió dollár (68 milliárd Ft) árbevételt könyvelhetett el 2008 első negyedében.

Kapcsolódó linkek:

A síkpaneles HDTV-k ára csökken, de nem annyira, mint a múlt évben
2007. végén már több LCD TV kelt el a világon, mint képcsöves TV
Stabilizálódik a 102-107 centis LCD és plazma TV-k ára
Megugrott a plazmapanelek kiszállítása 2007. utolsó negyedévében
Jók a plazma TV gyártók 2008-as kilátásai
Egy év alatt harmadával csökkent a plazma TV-k átlagára

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .