2007. végén már több LCD TV kelt el a világon, mint képcsöves TV

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató jelentése szerint az LCD TV-k dominanciája mellett 2007. negyedik negyedévében (Q4’07) a legerősebb növekedést a plazma TV kiszállítások érték el, és egyre kevesebb nagyképernyős mikro-display (MD) HVTV fogy.

Az LCD TV kiszállítás Q4’07-ben az előző negyedévhez képest (Q/Q) 41%-al, az előző év azonos időszakához képest (É/É) 56%-al 28,5 millió darabra nőtt, ami a Q4’07-ben összesen fogyott 60,8 millió TV 47%-a, s meghaladja a képcsöves TV-k 46%-os részarányát. Így 2007-ben összesen 79,3 millió LCD TV hagyta el a gyárakat, ami 73%-os bővülés 2006-hoz képest. A bevételt tekintve az LCD TV növekedés É/É 34%-al, Q/Q 31%-al elérte a 22,8 milliárd dollárt (kb. 4.130 milliárd Ft), s 2007-ben összesen a közel 68 milliárd dollárt (kb. 12.000 milliárd Ft), ami 40%-al több az előző évhez képest.

LCD_CRT.jpg
Az összes 127 cm (50”) alatti képméretben a legtöbb LCD TV-ből fogyott, melyek átlagos képmérete először Q4’07-ben nőtt 82 cm (32”) fölé. A 102 centi (40”) feletti méretkategóriában az LCD TV-k piaci részesedése a mennyiség szempontjából É/É 17%-ról 25%-ra, a bevételt tekintve 33%-ról 44%-ra bővült. A 1080p felbontás is jelentősen erősödött, Q/Q 71%-al, É/É 286%-al az összes kiszállított LCD TV-n belül a 17%-os, a 102 centi (40”) feletti képméretben az 57%-os részesedésig kapaszkodtak fel ezek a készülékek.

28%-ról 32%-ra emelkedve újra Nyugat-Európa részesedése a legnagyobb az LCD TV kiszállításon belül, megelőzve Észak-Amerikát, mely 31%-ra csúszott vissza 33%-ról.

A márkák bevételi részesedésének első helyén 19,5%-al a Sony visszaelőzte a Samsung-ot, de a mennyiséget tekintve továbbra is az utóbbi vezet. Az első öt gyártó között a Sony tudhatja magáénak a legnagyobb Q/Q bevételi növekedést, ami ráadásul a kétszerese az összes LCD TV hasonló mutatójának. A Sony vezeti a bevételi rangsort Észak- és Latin-Amerikában, míg a Samsung az első az európai régióban, valamint ázsiai, csendes-óceáni térségben, a Közel-Keleten és Afrikában. A Sharp Japánban, míg a Hisense Kínában áll az első helyen.

LCDTV_stat_Q4_07.jpg
A plazma (PDP) TV kiszállítás Q4’07-ben az LCD TV-vel összehasonlítva szerényebben, É/É 29%-ot emelkedett, de az összes technológia közül a legerősebb Q/Q növekedést mutatta 43%-al, ami 4 millió készüléket és az összes TV 6,5%-át jelenti. Ezzel 2007-ben összesen 11,3 millió darab PDP TV-t állítottak elő, ami 22%-al több mint 2006-ban. A bevételek Q4’07-ben azonban kevésbé erőteljesen, Q/Q 28%-al nőttek, sőt É/É 3%-al csökkentek 4,8 milliárd dollárra (kb. 870 milliárd Ft).

A legnagyobb növekedés a kisebb, 107 cm (42”) alatti PDP TV-k piacán következett be, mely Q/Q 8%-ról 13%-ra bővült, és mind a 82 centis (32”), mind a 94 centis (37”) plazma TV kiszállítási volumene több mint 90%-al emelkedett, mivel az LCD árak csökkenése az ellátási korlátok miatt lelassult ezekben a képméretekben. A 1080p készülékek aránya a kiszállított PDP TV-ken belül a Q1’07-beli kevesebb mint 1%-ról, több mint 12%-ra emelkedett Q4’07-ben, s ez segítette lassítani az LCD további térnyerését. A PDP TV-k tartják jelentős részesedési előnyüket a 127-137 centis (50-54”) készülékeknél, de az LCD TV-k elkezdtek belekóstolni ebbe a szeletbe.

Továbbra is Észak-Amerika a plazma TV-k legnagyobb felvevőhelye, de veszített részarányából Európával szemben, főképp a 102-112 centis (40-44”) képméternél és a 140 cm (55”) felett is.

A gyártók bevételi rangsorát a Panasonic vezeti egészséges, a Q3’07-beli 33%-ról Q4’07-beli 40%-ra növelő részesedéssel, ami több mint kétszerese a 2. helyen álló Samsung Q/Q bevételi növekedésének. Az utóbbi érte el viszont a legjobb É/É növekedést, mivel a Panasonic rendkívül erős 4. negyedévet produkált 2006-ban az árak jelentős csökkenése miatt. A Panasonic szállította a legtöbb PDP TV-t Japánba, Észak-Amerikába, Kelet- és Nyugat-Európába, valamint Kínába, míg a 3. LGE vezet az ázsiai, csendes-óceáni térségben valamint a Közel-Keleten és Afrikában.

PDPTV_stat_Q4_07.jpg
Az MD HVTV-k szállításának visszaesése egy éve kezdődött, és felgyorsult az év során, Q4’07-re, É/É 60%-al, Q/Q 6%-al 348 ezer készülékre csökkent, s így lett 2007-ben összesen 1,6 millió. Ezek 92%-át is Észak-Amerikában adták el, 84%-uk már 1080p volt, s vezetik a 140-150 centis (55-59”) és a 152 cm (60”) feletti képméret kategóriákat. Q4’07-ben is a Samsung vezeti a bevételi rangsort 33,7%-os részesedéssel a Mitsubishi előtt.

Kapcsolódó linkek:

Stabilizálódik a 102-107 centis LCD és plazma TV-k ára
Megugrott a plazmapanelek kiszállítása 2007. utolsó negyedévében
Jók a plazma TV gyártók 2008-as kilátásai
Évi 10-16%-al csökken az LCD TV-k gyártási költsége 2010-ig
2007. harmadik negyedévében tovább gyorsult az LCD TV-k eladása
Egy év alatt harmadával csökkent a plazma TV-k átlagára

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .