Jelentősen nőtt a plazmapanelek kiszállítása 2008. második negyedévében

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató jelentése szerint az idei második negyedévben (Q2’08) 54%-al nőtt a PDP kiszállítás az előző évhez képest, és 89%-al több volt a 1080p panel, mint az első negyedévben, így ezek adták már a teljes mennyiség 21%-át.
A plazmaképernyő panelek (PDP) kiszállítása az idei második negyedévben (Q2’08) az előző év azonos időszakához képest (É/É) erős, 54%-os emelkedéssel 3,5 millió darabra növekedett. Az előző negyedévhez viszonyított Q/Q növekedés ugyan csak 1% volt, de ez tipikus a szezonálisan gyengébb első két negyedévben. A plazmapanelek iránti igény azonban átrendeződni látszik.

A 1080p teljes HD készülékek iránti igény magas volt, s ez Q1’08-ról Q2’08-ra 89%-al, É/É 333%-al növelte az ilyen plazmapanelek kiszállítását, s elérte a 730 ezer darabot, ami a teljes negyedévi mennyiség 21%-a. A 1080p panelek gyors növekedése révén az összes PDP eladások bevétele É/É 28%-al Q/Q 6%-al emelkedett, s azért csak ennyivel, mert mindezt ellensúlyozta az átlagárak É/É 17%-os csökkenése.

Az új, 117 centis (46”) 1080p modellek jelentős részesedést nyertek a 107-127 centis (42-50”) méretkategóriában. A Matsushita által szállított PDP-k több mint 43%-a volt 1080p, és az összes 1080p PDP több mint 70%-a származott ettől a cégtől Q2’08-ban. A Matsushita az egyedüli gyártó, mely 107 és 117 centis (42 és 46”) 1080p PDP-ket kínált.

A gyengébb kereslet és a március végétől növekvő kínai készletek miatt a 81 centis (32”) PDP panelek szállítása Q/Q 25%-al csökkent Q2’08-ban, pedig ez a méretkategória korábban gyorsan emelkedett.

Plazma_stat_Q2_08.jpg
A Panasonic márkanévről ismert Matsushita visszanyerte első helyét a PDP szállítók között Q2’08-ban, mivel bevételi részesedése több mint 7%-al 36,8%-ra ugrott 23%-os É/É növekedéssel. A Matsushita sokat nyert a 117 centis (46”) 1080p PDP-k bevezetésével, mely folyamatos növekedést garantált Q2’08-ban, s ugyanakkor jelentősen nem érintette a 107 centis (42”) és 127 centis (50”) modellek növekedését. Az LGE a 2. helyről a 3.-ra esett vissza, aminek elsődleges oka a 81 centis (32”) panelek szállításának jelentős visszaesése. A Samsung SDI az 1. helyről a 2.-ra csúszott, de 49%-os É/É bevételi növekedést könyvelhetett el ami a legnagyobb volt a gyártók között, és ez jórészt a 127 centis (50”) panelek növekvő szállításának köszönhető. A Hitachi és a Pioneer bevételei továbbra is csökkennek.

Kapcsolódó linkek:

A TV világpiac növekedése lassul, de Kelet-Európa és a Közel-Kelet húzza
2008. első negyedévében is erős a plazmapanel kiszállítás eredménye
A síkpaneles HDTV-k ára csökken, de nem annyira, mint a múlt évben
2007. végén már több LCD TV kelt el a világon, mint képcsöves TV

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .