HaziMozi

A globális TV piac helyreállt 2009 harmadik negyedévében

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint a TV világpiac a harmadik negyedévben (Q3’09) már növekedett az előző év azonos időszakához képest, s ebben a várakozást meghaladó LCD TV kiszállítás játszotta a legfontosabb szerepet.
A világgazdasági recesszió enyhülésének következtében a TV világpiaci a talpra állás jeleit mutatja. A teljes készülék darabszám az előző évihez képest (É/É) először Q3’08 óta 1%-kal 54.9 millióra emelkedett. Miután a darabszámot tekintve az elsőszámú technológia lett, az LCD TV-k mennyiségi növekedése egész évben erős, de ez eddig nem tudta kiegyenlíteni képcsöves TV-k gyors visszaesését. Az LCD TV kiszállítása világszerte É/É 38%-kal emelkedett és rekord 37,5 millió egységet ért el, ami meghaladta a DisplaySearch várakozásait. Ehhez a kiemelkedő, Kelet-Európát kivéve minden régióban kétszámjegyű növekedéshez a Kínában és Japánban bevezetett kormányzati vásárlást ösztöntő programok éppúgy hozzájárultak, mint a továbbra is gyorsan csökkenő árak. A Q3-ban bekövetkezett erős kiszállításokra alapozva a DisplaySearch szerint a 2009-ben világszerte forgalomba kerülő LCD TV-k darabszáma elérheti a 140 milliót.

Az LCD TV-k erőteljes mennyiségi növekedése és az összességében É/É pozitív eredmény ellenére a bevételi növekedés továbbra is nehezen megfogható. A teljes TV eladási bevételek immár a negyedik egymást követő negyedévben csökkennek, most éppen É/É 10%-kal 26,2 milliárd dollárra (kb. 4.690 milliárd Ft). Az LCD TV szegmens esetében az É/É 1%-os bevétel-növekedés és a 38%-os darabszám emelkedés közötti különbség még sokkolóbb, és hosszabb távon problémát jelenthet az egész TV iparnak. A jelen gazdasági helyzetben a vonzó árak miatt várható a fogyasztók erős mennyiségi kereslete, de a gyártók és kereskedők az örökkévalóságig nem csökkenthetik áraikat, mivel a gyártási költségek lassabban csökkennek, és a TV-k új korszerű szolgáltatásai szerény illetve jelentősebb áremelést tesznek szükségessé.

Az LCD TV-k átlagos eladási ára az összesített átlag több mint kétszeresével É/É 27%-kal esett. Ez az átlagár-csökkenés annak ellenére következett be, hogy az LCD TV egyik legfontosabb költségeleme, az LCD panel ára 2009 jórészében emelkedett. A vevők érdeklődésének fenntartásában érdekelt piaci szereplők, az eredeti készülékgyártók, a márka- és viszonteladók szintjén bekövetkezett árrés-csökkenés eredményezi az árak lefelé mozgását. Ráadásul a fogyasztók nagyon ár érzékenyek maradtak, így a sokkal szerényebb képméret irányába terelődtek az igények. Ennek következtében az átlagos képméret növekedés megállt 2009-ben, ami direkt módon hatott a összesített átlagárra. Még az olyan fejlett technológiák bevezetése, mint a LED háttérvilágítás és a hálózati csatlakozás sem voltak képesek enyhíteni az áreróziót.

TV-techn_stat_Q3_09.jpg
A bevételt tekintve immár a 15. egymást követő negyedévben a Samsung a világ legnagyobb, 21,9%-os részesedésű TV márkája, de két százalékpontot veszített, mivel növekedés az előző negyedévhez képest sok versenytársához hasonlóan lelassult. Miután az első negyedévben megelőzte a Sony-t, immár a második egymást követő negyedévben a második az LGE, amelynek szintén csökkent némileg a részesedése 12,9%-ra. A Sony maradt a bevételi rangsorban a harmadik, de részesedése 10% alá esett, és egyike a két márkának melyek Q/Q bevételi visszaesést tapasztalhattak egy szezonálisan erős negyedévben.



Kapcsolódó linkek:

A globális LCD TV piac erősebb a vártnál, de a bevétel gyenge
Bevételcsökkenés a TV világpiacon 2009 első negyedévében
Tovább csökkentek a plazmapanel kiszállítások
2008 végén már csökkent a TV világpiac és a bevételek is
A plazmapanel kiszállítást is érinti a gazdasági visszaesés
Az LCD TV bevételek jelentős visszaesése várható 2009-ben
Exit mobile version