A globális LCD TV piac erősebb a vártnál, de a bevétel gyenge

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint a TV világpiac második negyedévi (Q2’09) bevételei az előző év azonos időszakához képest 12%-kal estek, s ezen a vártnál több kiszállított LCD TV sem változtatott.
Mintha az első negyedév ismétlődött volna meg. A TV világpiacon az előző évihez képest (É/É) 12%-kal 23,7 milliárd dollárra (kb. 4.412 milliárd Ft) estek a bevételek, miközben a kiszállítás kevésbé É/É 8%-kal 44,6 millió darab készülékre csökkent. Nem minden technológia esett vissza egyformán, mivel az LCD TV-k esetében továbbra is rendkívül erős volt a mennyiségi növekedés, miközben más technológiák jelentősebb mennyiségi visszaesését mutattak. A bevételek azonban az összes technológia esetében visszaestek az előző évhez képest, mivel a piacon még mindig a takarékos fogyasztók uralják, akik a gazdasági visszaesés következtében a legkedvezőbb árakat keresik.

Globálisan a síkpaneles TV-k részaránya az előző negyedévi 68%-ról 74%-ra emelkedett Q2’09-ben, miközben az LCD TV-k áreróziója ugyanolyan ütemben folytatódott, ahogy Q1’09-ben, vagyis átlagban É/É 22%-kal zuhant. Az LCD TV-k piaci részaránya mindezek következtében 62%-ról 67%-ra emelkedett besöpörve mindazt a piaci részesedést, amit Kínában a képcsövesről LCD-re való áttérés, valamint a vártnál jobb eladások miatti Észak-Amerikai növekedés eredményezett. A második negyedévben meglehetősen szűkös LCD panelellátás ellenére az LCD TV kiszállítás hasonló tempóban tudott emelkedni, mint Q1’09-ben É/É 27%-kal 30 millió készülékre, de a bevételek így is 1%-kal estek. A darabszámot tekintve a plazma TV-k piaci részesedése kb. fél százalékkal 7%-ra emelkedett, miközben a képcsöves TV részaránya 32%-ról 26%-ra esett. Mind Észak-Amerika, mind Kína rekord kiszállított mennyiséget ért el.

Észak-Amerika a negyedév során visszaszerezte az első helyet a kiszállított TV-k számát tekintve a régiók között, több mint 10 millió készülékkel. Az így ismét második helyre szorult Kínában az első negyedévhez képes 10%-kal, É/É 14%-kal csökkent a leszállított TV-k száma, főleg a képcsöves TV-k visszaesése miatt, amit nem tudott teljesen pótolni az LCD TV-k növekedési hulláma sem. Nyugat-Európa továbbra is gyengélkedik É/É 3%-os mennyiségi visszaeséssel, és az ázsiai Csendes-óceáni térség átvette tőle a 3. helyet. Az alábbi táblázat a technológiák darabszám szerinti teljesítményét mutatja.

TV-techn_stat_Q2_09.jpg
A márkák között immár a 14. egymást követő negyedévben a Samsung a világ vezető TV gyártója, rekord 23%-ra növelve bevételi részesedésüket, és ugyancsak rekord 18,2%-os mennyiségi részarányt elérve. Miután az első negyedévben megelőzte a Sony-t, az LGE maradt a második a rangsorban, 13,7%-ra növelve bevételi részesedését, kicsit bővítve azt mind az LCD és plazma technológiákban, de csökkentve részarányát a képcsöves készülékeknél. A Sony tartja harmadik helyét a bevételi ranglistán, bár valamivel több, mint egy százalékpontot elveszített.

TV-gyarto_stat_Q2_09.jpg
Kapcsolódó linkek:

Bevételcsökkenés a TV világpiacon 2009 első negyedévében
Tovább csökkentek a plazmapanel kiszállítások
2008 végén már csökkent a TV világpiac és a bevételek is
A plazmapanel kiszállítást is érinti a gazdasági visszaesés
Az LCD TV bevételek jelentős visszaesése várható 2009-ben

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .