Az LCD TV bevételek jelentős visszaesése várható 2009-ben

1. Oldal

A DisplaySearch a 2009-ben várhatóan még nem csituló gazdasági nyugtalanságra tekintettel jelentősen módosította TV piaci előrejelzéseit 2009-re, különösen az LCD TV-k tekintetében.
Az LCD TV-k 2000-es első megjelenése óta várhatóan először fognak a világon az előző évhez képest (É/É) csökkenni az ilyen készülékek eladásából származó bevételek. Ennek legfontosabb oka a TV árak csökkenése és az új előrejelzés szerint kevésbé növekvő LCD és plazma TV kiszállítás. 2008-hoz képest az LCD TV bevételek várhatóan 16%-kal 64 milliárd dollárra (kb. 12.000 milliárd Ft), a teljes TV bevételek 18%-kal 88 milliárd dollárra (kb. 16.600 milliárd Ft) csökkenek 2009-ben. A DisplaySearch várakozása szerint 2009 lesz a TV iparág és értékesítési lánc legnehezebb éve.

Már idén novemberben kevesebb LCD panelt szállítottak ki a gyártók a vártnál. Az LCD TV piac 2008-ban eléri 102,2 millió készüléket, ami É/É 29%-os növekedés, de 3,6 millióval kevesebb, mint az idei harmadik negyedévi (Q3’08) becslés volt. 2009-ben az LCD TV piac várhatóan eléri a 119,9 millió egységet, ami É/É 17%-os növekedés, de 11,5 millióval kevesebb készülék a Q3’08-as 2009-re vonatkozó előrejelzéshez képest. A mennyiségi növekedés a fejlett régiókban, mint Japán, Észak-Amerika és Nyugat-Európa a gazdasági krízis hatásának következtében csak É/É 2% lesz, és a fejlődő régiókban is csak É/É 45%-kal több LCD TV kelhet el 2009-ben, az idei É/É 68%-os növekedéssel szemben. Mivel a képcsöves TV-k elterjedtsége a fejlődő régiókban 60-70%, az árak csökkenése továbbra is ösztönzi majd a síkpaneles TV-kre való áttérést.

A Plazma (PDP) TV-k 2008-ban É/É 24%-os növekedéssel elérik a 13,9 millió készüléket, ami jórészt megfelel a 2008-ra vonatkozó Q3’08-as előrejelzésnek. Ez várhatóan É/É 5%-kal 14,6 millióra nő 2009-ben, ami 5%-kal kevesebb a korábbi 2009-es becsléshez képest. Ez elsődlegesen a 82 centis (32 inch) LCD TV-k gyors árcsökkenésének tudható be. A másik tényező, hogy a legnagyobb PDP TV márkák agresszív árpolitikája eredményeként egyre kevesebb szereplője van a PDP piacnak.

TV-bevetelek_elorejelzes_DisplaySearch.jpg
A DisplaySearch 2008-as teljes globális TV eladási előrejelzése 206,4 millió egység. A 2009-es kiszállítást most 1%-kal alacsonyabbra, 205,3 milliárdra becsüli a cég, vagyis a történelemben először fordulhat elő majd, hogy kevesebb TV kelhet el, mint egy korábbi esztendőben.

A darabszám csökkenés mellett a bevételek is visszaesnek majd 2009-ben, s ez az egész TV ellátási láncot érinti majd. A globális bevételcsökkenés közepette a csúcsmárkák célja piaci részesedésük bővítése lehet saját bevételeik fenntartsa érdekében, ami komoly kihívást jelent majd a kisebb márkáknak. A TV- és panelgyártók, alkatrész és alapanyag szállítók a készülékek átlagárának fenntartása érdekében kénytelenek lesznek agresszíven gyorsítani a 1080p felbontású, a nagyobb (100/120Hz-es) képfrissítésű és a LED-es háttérvilágítású készülékek elterjedését, valamint megkülönböztetett figyelmet szentelni olyan termékeiknek, mint az ultra-vékony síkpaneles TV-k.

Kapcsolódó linkek:

Panelgyártó kapacitásokat állít le az LG és a Sharp
Sony: gyárbezárások elbocsátások
2008 harmadik negyedévében még növekedett a TV világpiac
Termeléscsökkentés és átszervezés a gazdasági válság hatására
A vártnál erősebben nőtt a plazmapanel kiszállítás
DisplaySearch: az LCD és plazma TV-k ára az interneten is csökken
A plazmapanelek eladása növekszik nem úgy az LCD-ké, de miért?
2008 második negyedévében egészségesen nőtt a TV világpiac

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .