HaziMozi

Jövőre már világviszonylatban csökken a hagyományos tévézés

1. Oldal

A ZenithOptimedia piackutató szerint, az idén globálisan csúcsát elérő „lineáris TV”, vagyis a hagyományos TV csatornák nézése helyett a nézők a jövőben mindinkább az olyan online tartalomszolgáltatások felé fordulnak, mint a Netflix.
Bár fontos, főleg sportesemények sugárzása továbbra is TV csatornákon zajlik, az úgynevezett „streaming”, azaz online tartalomszolgáltatások a „bárhol, bármikor tévézés” ígéretét kínálják és egyre többen néznek ezeken mozifilmeket, tévésorozatokat.

OnlineTV.jpg
A médiatrendeket elemző ZenithOptimedia szerint, az emberek fogyasztási szokásai gyorsan változnak, és a TV csatornák, azaz a „lineáris TV” nézőszáma idén eléri csúcsát, és először 2016-ban az el kezd csökkenni. A lineáris TV nézésével töltött idő néhány éve már lassan csökken, és most a cég azt jósolja, hogy jövőre a nézőszám is csökkenésnek indul.

Franciaországban és Oroszországban már 2013. óta egyre kevesebb nézője van a TV csatornáknak, és 2014. óta az Egyesült Királyságban és az Amerikai Egyesült Államokban is tapasztalható a csökkenés. A nézőszám Kínában várhatóan idén kezd csökkenni. Másrészt viszont az online TV-t nézők száma várhatóan 23,3%-kal növekszik idén, és 19,8%-kal jövőre. Az online videó fogyasztásával töltött idő is 23%-al emelkedik 2015-ben, és közel 20%-al 2016-ban. A ZenithOptimedia szerint a trendhez a mobileszközök, a hálózathoz csatlakozó TV-k és a változó fogyasztói szokások járulnak hozzá.

Valójában az történik, hogy a fiatal nézők felhagynak a hagyományos TV csatornák nézésével, vagy elhagyva a szülői házat már nem is fizetnek elő rá. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy nem néz lineáris TV-t. Egy másik elemző, a Nielsen szerint, az elmúlt öt évben a tévézéssel töltött idő csökkenése tekintetében a 18-24 évesek jártak az élen 32%-kal. A 25-34 évesek 23%-kal, a 35-49 évesek 10%-kal, az 50-64 éves korosztály pedig csak 1%-kal töltöttek kevesebb időt hagyományos TV csatornák nézésével.

Az online tartalomszolgáltatások terjedése pedig megállíthatatlannak tűnik. A Netflix gyors globális terjeszkedését folytatva szeptemberben indul Japánban, októbertől dél-európában. Az HBO és a Showtime is nemrég elindított önálló „streaming” szolgáltatást.

Kapcsolódó linkek:

Netflix: októbertől az olaszoknak, spanyoloknak és portugáloknak is
Netflix: külön gomb európai TV-ken a szolgáltatás eléréséhez
A Netflix vezére szerint 2030-ra vége a TV műsorterjesztésnek
Exit mobile version