HaziMozi

Samsung: mi legyen a veszteséges LCD üzletággal?

1. Oldal

A Samsung vizsgálja a veszteséges LCD képernyő üzlet versenyképességét javító különböző lehetőségeket, de lehet, hogy esetleg önálló cégbe szervezné ki vagy eladná azt, és arra készül, hogy az OLED képernyőkre állítja át alkatrészüzletágát.
Iparági elemzések 2010 második felétől az LCD ipar visszaesését jelzik, mivel az olcsó kínai gyártók erősödő versenyével úgy tűnik az LCD alacsony növekedéssel kecsegtető tömegtechnológiává válik. Érthető hát a Samsung potenciális szerkezetátalakítási törekvése, főleg miután a Sonyval közös LCD panelgyártó vegyesvállalati együttműködés véget ért, és a gyenge TV világpiac miatt a síkképernyők iránti kereslet meredeken gyengül.

James Chung a Samsung szóvivője mindezzel kapcsolatban azt mondta: „Belülről tekintjük át a különböző lehetőségek, de még semmiről nincs döntés.” Egy koreai újság a Chosun Ilbo riportjában a forrás megjelölése nélkül azt jelentette, hogy a Samsung fontolóra veszi, hogy önálló cégbe szervezze ki LCD üzletágát, amelynek több mint 1000 milliárd von (kb. 197 milliárd Ft) volt az üzemi vesztesége 2011-ben.

Sok elemző azt várta, hogy a Samsung OLED képernyő üzletága teljes és közvetlen irányítása mellett egyesítené azt LCD gyártó tevékenységével, hogy kihasználja az LCD gyártási kapacitás egy részét a jövedelmezőbb új képernyők előállításához.

A Korea Investment & Securities elemzője Seo Won-seok szerint „Az önálló cégbe szervezés lehetővé teszi, hogy a Samsung jobban fókuszálhasson az OLED-re, és LCD ügyfélkörét is szélesítheti olyan cégekkel, amelyek kerülik a Samsung-ot, mivel közvetlen versenyben állnak vele szemben a késztermékek, mint a televíziók és számítógépek terén.” Ilyen például az Apple, amellyel az okostelefonok és táblaszámítógépek piacán vív ádáz versenyt a dél-koreai cég, és a Samsung fő riválisa, az LG Display szállít paneleket a népszerű iPhone, iPad készülékekhez.

Az önálló cégbe szervezés negatívan érintheti a tajvani LCD gyártókat, mivel a Samsung kevesebb panelt vásárolna tőlük, hogy segítse a leválasztott cég működését. Becslések szerint a világ legnagyobb TV gyártójaként a Samsung jelenlegi paneligényének 40 százalékát elégíti ki belső forrásból, a többit vásárolja olyanoktól, mint az AU Optronics, a Chimei Innolux és a Sharp.

Kapcsolódó linkek:

Sharp: felére csökken a csúcs LCD panelgyár termelése
Panasonic: rekordveszteség és átalakuló TV üzletág
Sony: vezércsere és várhatóan ismét egy veszteséges év
A Sony kiszáll az LCD panelgyártásból és az LG-től vásárol
Exit mobile version