A Sony kiszáll az LCD panelgyártásból és az LG-től vásárol

1. Oldal

A Sony és a Samsung LCD panelgyártó vegyesvállalati együttműködése a végéhez közeledik, a japán cég azonban megkapja a TV gyártáshoz szükséges LCD sőt a jövőben akár OLED paneleket is a másik nagy koreai gyártótól.
Sony_Samsung_LG_200px.jpgHét év után a Sony teljesen ki akar szállni az LCD panelgyártásból. A 2004-ben a Samsung és a Sony által közösen alapított S-LCD úgy tűnik teljes egészében a koreai cég tulajdonába kerül, miután a Sony üzletrésze átadásával is megpróbálja a TV gyártó tevékenysége veszteségét csökkenteni.

A Sony eredetileg a biztos LCD TV panelellátás miatt lépett partneri kapcsolatba koreai vetélytársával, és az elmúlt öt évben közel 350 milliárd forintnak megfelelő tőkét fektetett a közös gyártásba. A közel azonos arányban, csekély Samsung többséggel tulajdonolt Koreában működő S-LCD termelésének felét a Sony használta fel TV-iben.

Az LCD panelek árának esésével, a jelentős piaci túlkínálat és a Sony TV divíziójának vesztesége miatt azonban a japánoknak már nincs szükségük saját gyártókapacitásra, és remélik, hogy még az év végéig megegyezésre jutnak a közös vállalati együttműködés lezárásáról.

Már korábban nyilvánosságra került, hogy a két fél az S-LCD tőkéjének csökkentésére készül, most viszont úgy néz ki, hogy a Samsung vagy kivásárolja a Sony részesedését a közös cégből, vagy új vevőt talál rá.

Érdekes csavar a történetben, hogy Koreából származó jelentések szerint a Samsung legnagyobb hazai riválisa az LG lehet a jövőben a Sony egyik fontos partnere a TV gyártásban.

A Korea Times különböző „iparági vezetőkre” hivatkozva állítja, hogy a Sony az S-LCD által gyártott panelek rovására az LG Display-től vásárolt LCD TV panelek mennyiségét növeli. A cikk hozzáteszi, hogy a két cég valószínűleg megállapodást ír alá arról, hogy az LG OLED paneleket is szállít jövőre. Márpedig az LG Display azt tervezi, hogy már jövőre 140 centis (55 inch) OLED TV-t hoz forgalomba.

Egy „neve elhallgatását kérő” forrást idézve a riport szerint az LG Display egyre több LCD panelt szállít a Sony számára (82 és 94 centis készülékekhez mintegy 450.000 panelt az első negyedévben, 340.000-et a második, és több mint 700,000-et a harmadik negyedévben).

Ez azt jelenti, hogy az előző évhez viszonyítva az LG több mint kétszeresére növelte a Sony LCD panel szükségletének kielégítésén belüli részarányát, miközben a Samsung-al közös cégből szállított panelek mennyisége mintegy 15%-kal csökkent. A legfrissebb számok arra utalnak, hogy az LG szállítja a Sony által felhasznált LCD panelek mintegy 6,8%-át, de „az ügyben közvetlenül érintett forrás” azt mondta a Korea Times tudósítójának, hogy ez az arány az év végéig 10%-ra nő majd.

Ugyanez a minden bizonnyal belső forrás azt is mondta: „Az LG érdekelt a partnerségben a Sony-val, amely azt tervezi, hogy az OLED panelekre is kiterjeszti a kiszervezést”. A koreai cég már arról is tájékoztatást adott, hogy megbeszélést folytatott a Sony-val FPR technológiájú passzív szemüveges 3D képernyők szállításáról a japán cég számára, de úgy tűnik ez az üzlet még nem került véglegesítésre.

Mivel 3D TV-k, mint prémium termékek nem váltották be a gyártók reményeit, és nem hoztak olyan tisztes nyereséget, ahogy gondolták, most abban bíznak, hogy az OLED technológia jóvoltából jó képminőségű, szuper-vékony nagyobb képméretű TV-kért s fogyasztók hajlandóak lesznek felárat fizetni.

Kapcsolódó linkek:

Sony: a TV üzletág azonnali átszervezése várható
Már jövőre piacon az LG 140 centis (55 inch) OLED TV-je
Sony: LCD TV üzletágat érintő lépések
Új típusú polarizált 3D LCD TV technológia
Sony: tajvani LCD panel épül majd a Bravia HDTV-k felébe

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .