Sony: vezércsere és várhatóan ismét egy veszteséges év

1. Oldal

Áprilistól a Sony elnök-vezérigazgatói székében Sir Howard Stringer-t a PlayStation divízió korábbi vezetője Hirai Kazuo váltja, akire hatalmas feladat vár miután a cég tetemes veszteséggel zárja a 2011-2012-es pénzügyi évet is.
Sony_Hirai_Kazuo.jpgSony_Howard_Stringer.jpg


A vezércsere bejelentése pletykák és spekulációk végére tesz pontot, amelyek a múlt hónapban már Hirai Kazuo közelgő felemelkedését jósolták, bár akkor még a Sony nyilatkozatban cáfolta a döntés megszületését.

Az 51 esztendős Hirai „Kaz” tehát április 1-től váltja a néhány hét múlva 70 éves Sir Howard Stringer-t.


A CBS TV társaságnál eltöltött 30 év után elnöki címig emelkedett Stringer 1997-ben lett a Sony Corporation of America elnöke, majd 2005-ben a cég történetének első nem japán elnök-vezérigazgatója. A regnáló vezető a mostani bejelentés kapcsán azt mondta, hogy három éve utóda megtalálásán dolgozott és megtisztelőnek tartotta, hogy ő ajánlhatta az igazgatótanácsnak Hirai-t, aki kész most átvenni tőle a vezetést, és ő természetesen minden szempontból segíti majd a sikeres őrségváltást.

Hirai 1984-ben kezdte pályafutását a CBS/Sony-nál (ma Sony Music) és 1995-ben csatlakozott a Sony Computer Entertainment America-hoz. Ő felügyelte a PlayStation 2 online játékok, és mostanság a PlayStaion Network elindítását. 2009 februárjában került Hirai az új generációs felső vezetésbe.

A Sony előtt álló feladatokkal kapcsolatban Hirai szerint „egyértelmű az út, amit meg kell tennünk: a fő elektronikai üzletágak – elsősorban a digitális képalkotás, az okos mobileszközök és a számítógépes játékok – növekedésösztönzése, a televíziós üzlet nyereségessé tétele és az innováció gyorsítása, amely lehetővé teszi számunkra új üzleti területek létrehozását.” Meggyőződése szerint ehhez a cég felhasználja „sokszínű elektronikai termékportfolióját, gazdag szórakoztató eszköztárával és egyre növekvő hálózati szolgáltatásaival együtt, világszerte új és izgalmas módon kapcsolódva ügyfeleinkkel.”

Hogy Hirai milyen nehéz feladat elé néz, azt jól mutatja a Sony 2011. utolsó negyedévi eredményei is. A cég a tavalyi utolsó három hónapban 159 milliárd jen (kb. 460 milliárd Ft) nettó veszteséget termelt – szemben az egy évvel korábbi ugyanebben az időszakban elért 72,3 milliárd jenes (kb. 210 milliárd Ft) profittal – és eladásai az egy évvel korábbihoz képest 17,4%-kal csökkentek. Mindez elsősorban a Sony számára is legfontosabb év végi ünnepi eladások 24,4%-os visszaesésének volt betudható.

A Sony S-LCD panelgyártó vegyesvállalatból való kiszállása kapcsán is felmerül egy 63,4 milliárd jenes (kb. 184 milliárd Ft) veszteség. Ez viszont már Hirai tervének része, aki igyekszik lefaragni a TV üzletág hét éve tartó veszteségeit és azt 2014-re nyereségessé tenni.

Mindennek és olyan tényezők eredményeként, mint a Sony Ericsson mobiltelefon-üzletből való sajátkivásárlás költségei, a folyamatosan erős japán jen és az általános világgazdasági helyzet – a thaiföldi árvíz termelésre gyakorolt hatásáról nem is szólva – a Sony kénytelen volt felülvizsgálni előrejelzéseit. Eszerint a március végével záruló 2011-2012-es pénzügyi évben a korábban várt nyereség helyett 220 milliárd jen (kb. 638 milliárd Ft) lesz a cég vesztesége, ami persze még mindig javulás az egy évvel korábbi 259,6 milliárd jenes (kb. 753,4 milliárd Ft) veszteséghez képest.

Kapcsolódó linkek:

Sony: a korábbinál szűkebb a 2012-es TV-k kínálata
Sony: 2012-es Blu-ray lejátszók 4K-ra skálázó csúcsmodellel
Sony: itt az új képernyő generáció a Crystal LED Display
Sony: másfajta TV készülék hoz majd üzleti sikert
Sony: divízióátszervezés és felére csökkenő TV értékesítés
A Sony kiszáll az LCD panelgyártásból és az LG-től vásárol
Sony: a TV üzletág azonnali átszervezése várható
Sony: LCD TV üzletágat érintő lépések

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .