HaziMozi

Enyhült a TV kereslet nőtt az aggodalom a készletek miatt

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint 2010 harmadik negyedévében (Q3’10) a globális TV kiszállítás É/É növekedése 26%-ról (Q2’10) 9%-ra lassult a fejlett piacok gyengélkedésével és a feltörekvő régiók előretörésével.
Az elmúlt néhány negyedév 20% feletti É/É növekedése után a globális TV kiszállítás növekedési tempója Q3’10-ben É/É 9%-ra lassult. A leszállított 59,8 millió készülék egy kicsit több a vártnál, de a negyedév végére nyilvánvalóvá vált, hogy a tovább gyengélkedő észak-amerikai piac és a foci VB alatti soványabb nyugat-európai TV eladások a készletek bővülését eredményezték. Még a jelentős LCD TV piaci bővülést felmutató Kínában is nőttek a készletek, bár az októberi ünnepi időszak enyhítette a nyomást.

A szűkülő képcsöves tévépiac kivételével az összes többi TV technológia eladásai bővültek, ahogy az alábbi táblázat mutatja. Még a csak Észak-Amerikában kelendő hátulról vetítős DLP TV-kből is több kelt el Q3’10-ben, mint egy éve, mert a fogyasztók a lassú gazdasági fellendülésben az árra koncentrálnak. Mindennek ellenére ez volt az éves mennyiségi növekedés szempontjából leggyengébb negyedév Q4’08 óta, amikor a világgazdasági válság miatt jelentősen csökkentette a TV keresletet.

TV-techn_stat_Q3_10.jpg
A piackutató szerint a fogyasztók most egyértelműen az árra figyelnek, s ez az egyik oka annak, hogy a plazma TV kiszállítás 2009-es globális 1,5%-os csökkenése után az idei növekedés ilyen erős. Az év első felében tartós LCD TV panelárak miatt a kiskereskedelmi árak is viszonylag stabilak voltak, és az LCD TV-k között a drágább LED háttérvilágítású modellek mennyisége is növekedett. E két trend miatt a plazma TV-k egyre nagyobb árelőnyt élveznek a hasonló képméretű LCD TV-kkel szemben idén. Ez eredményezte az É/É 39%-os plazma TV mennyiségi növekedést Észak-Amerikában 2010 első három negyedévben, miközben a 102 centis (40”) és nagyobb LCD TV-k mennyisége csak 16%-kal emelkedtek ugyanebben az időszakban.

Q3’10-ben Észak-Amerika az előző negyedév kis visszaesése után csekély É/É 3% növekedést mutatott, Nyugat-Európa a Q2’10-es É/É 43% bővülésből 1% visszaesésbe futott, miután a foci VB előtti túl optimista kiszállításokat követően Q3’10-ben készletkorrekció zajlott le. Japánban viszont kormányprogram élénkíti továbbra is a korszerű TV-k eladását 62%-kal emelve szállításokat Q3’10-ben.

A Kelet-Európát, Kínát, Ázsiát, Latin-Amerikát a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló feltörekvő régiókban az LCD TV-k szállítási volumene először haladta meg a fejlett régióikét (Észak-Amerikát, Japánt és Nyugat-Európát).

A hidegkatódos lámpákhoz képest még mindig drágább és ezért nehezebben eladható LED háttérvilágítású LCD TV-k részaránya lassuló ütemben már csak 5 százalékponttal növekedett 23%-ra Q3’10-ban. Egyes régiókban, mint Észak-Amerika a LED TV-k részesedés növekedése meg is állt Q3’10-ben, maradt 21%. A LED-es LCD TV-k magasabb ára azonban gyorsan csökken, így a kiskereskedelmi árkülönbség sokkal kisebb lehet Q4’10-ben.


A bevételek alapján a Samsung kb. 3%-os részesedést vesztve még mindig az elsőszámú márka minden régióban, kivéve Kínát, amit a hazai márkák uralnak. Az összetett rangsorban 2. LG 3. az LCD és plazma TV bevételek tekintetében, de kétszeres előnnyel vezet a globális képcsöves TV bevételek vonatkozásában bármely más márkával szemben. A 3. Sony erősebb É/É árbevétel-növekedést ért el Q3’10-ben, mint az LG vagy a Samsung. Csak a Sharp éves TV bevételi növekedése volt nagyobb, ami az erős Japán növekedésen alapult, ahol a Sharp piacvezető. A Panasonic az elsőszámú plazma TV gyártó, és összbevételt tekintve 4.

Kapcsolódó linkek:

Az iparág az internetre csatlakozó TV-kre hangol
A gyártók által vártnál gyengébb a 3D TV-k eladása idén
A 2. negyedévben is nőtt a TV piac, de két régióban gyengült
Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV
2010 elején folytatódott a TV világpiac talpra állása
Exit mobile version