A 2. negyedévben is nőtt a TV piac, de két régióban gyengült

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint 2010 második negyedévében (Q2’10) a globális TV kiszállítás az előző év azonos időszakához (É/É) képest 26%-kal nőtt, de Észak-Amerikában visszaesést, Kínában lassulást tapasztaltak.
A TV szállítások azt mutatják, hogy a gyászos 2009-es szintről összességében tovább tart a visszatérés, de két fontos piacon nehézségek mutatkoztak. A DisplaySearch negyedéves jelentése szerint a globális TV kiszállítás Q2’10-ben É/É 26%-kal 56,2 millió darabra emelkedett, ami 2,5%-os növekedés Q1’10-hez képest (Q/Q). Észak-Amerikában azonban É/É 3%-kal csökkent a TV piac az első negyedévi csupán 1%-os bővülés után. A kínai LCD TV piac is lehűlt egy kicsit. A 2009-es három számjegyű növekedést követően, csak É/É 31%-kal emelkedett a kiszállított mennyiség, ami kevesebb, mint amit a helyi gyártók vártak.

Fényesebb eredmény, hogy Japánban a TV szállítások további É/É 56%-kal bővültek, ami a fejlett régiók közül legtöbb. A kormány által támogatott program továbbra is energiatakarékosabb típusok vásárlására ösztönzi a fogyasztókat. A legerősebb növekedésú régió É/É 70%-os bővüléssel, negyedévi rekord 7,3 millió TV kiszállítással Latin-Amerika volt, ahol a labdarúgó VB egyértelmű hatással járt a TV keresletre. Az európai szállítások is nőttek a VB pozitív hatására, de az eladási eredmények kevésbé voltak látványosak.

A fogyasztók érték iránti igényét példázza, a plazma TV szállítások gyorsuló növekedése, ami még egyszámjegyű volt Q4’09-ben, és É/É 47%-ra emelkedett Q2’10-ben. A plazma ára kedvezőbb, mint a hasonló LCD készüléké, és ez a különbség nőtt Q2’10-ben. A 2010 első félévi LCD TV kiszállítás elmarad a várakozásoktól, de a második félévi teljesítmény még erős lehet. A panelárak legutóbbi csökkenése alacsony utolsó negyedévi készülékárakhoz vezethet, ami a mennyiségi kereslet emelkedését eredményezi. Még a képcsöves technológia is a vártnál jobb eredményt ért el Q2’10-ben, a feltörekvő piacokon a VB-re vásárolt olcsó készülékek miatt.

TV-techn_stat_Q2_10.jpg
A TV gyártók céljukkal összhangban LCD TV kínálatukban a LED háttérvilágítást bővítve, a LED háttérvilágítású LCD TV-k részarányát Q1’10-beli kevesebb, mint 8%-ról közel 18% -ra növelték Q2’10-ben. Tekintve, hogy az átlagos LED-es megvilágítású LCD TV átlagára, több mint kétszerese egy CCFL háttérvilágítást alkalmazó modellé, a LED-es LCD TV-k bevételi részesedésre gyakorolt hatása még jelentősebb. Ezen LED háttérvilágítású LCD TV-k túlnyomó többsége él-világítási felépítést használ, ami az alacsonyabb költségek, a keskenyebb készülék és az alacsonyabb energiafelhasználás érthető előnyeivel jár.

A Samsung több mint két ponttal 24,4%-ra növelte bevételi részesedését a globális síkképernyős TV piacon, ami új rekord a márka számára. Az LCD elsőséggel valamint az erős plazma második hellyel a Samsung az összes jelentős televíziós piaci szegmensben ott van, és hatékonyan tud versenyezni prémiumtól az átlagig terjedő árú termékeivel. A Samsung első LED-es és a 102 cm (40”) feletti készülékek piaci részesedését tekintve is.

Az LG a 2. márka a világon a Q1-hez képest változatlan 14,1% bevételi részesedéssel, a némileg csökkenő LCD részesedést kiegyenlítő plazma TV részarány emelkedéssel. Mint a Samsung, az LG is részt vesz az összes főbb TV kategóriában. Az LG az összes piaci szegmenset képes megszólítani, és erős részesedési pozícióban van a feltörekvő piacokon.

A Sony teszi teljessé az első három márka listáját a globális síkképernyős TV bevételek terén, Q2’10 során az öt legnagyobb globális márkák között 12,8%-kal a legerősebb Q/Q növekedést produkálva. A Sony visszahódította a 2. helyet a globális LCD TV eladások bevételi részesedését tekintve, több mint egy év után visszaelőzve LG-t.

TV-gyarto_stat_Q2_10.jpg
Kapcsolódó linkek:

Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV
2010 elején folytatódott a TV világpiac talpra állása
Az internetre csatlakozó TV-k is sokat lendítenek a piacon
2009-ben 146 millió LCD TV került piacra világszerte

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .