HaziMozi

Loewe: újjáéleszti a márkát egy befektetési cég

Die Funktionstasten eines Loewe Flachbildfernsehers sind am 10.09.2013 auf einem Stand des Unternehmens auf der IFA in Berlin zusehen. Die Internationale Funkausstellung (IFA) endet am 11.09.2013 in der Bundeshauptstadt. Foto: Rainer Jensen/dpa

A tavaly csődbe ment Loewe kész újra beszállni a szórakoztatóelektronikai üzletbe, miután a Skytec Group Ltd. nevű befektetési cég megvásárolta.


A WhatHiFi cikke szerint az új tulajdonos Skytec Group Ltd. célja nem a fennmaradt eszközök egyszerű leszerelése és eladása – ahogy azt sokan várták -, hanem a Loewe márka régi fényének visszaállítása.

A Loewe tavaly júniusban ment csődbe évekig tartó pénzügyi nehézségeket követően. Az először 2013-ban csődhelyzetbe került cég 2014-ben új befektetővel menekült meg, de kizárólag csúcskategóriás termékekre koncentráló üzleti modelljével nem állta a versenyt az agilisabb és olcsóbb ázsiai márkákkal.

A cég legutolsó csúcstévéi akár már OLED képernyővel, egyedi igényeknek megfelelő hanggal és különféle művészi design megoldásokkal voltak kaphatóak. De ezek az ázsiai gyártók nem éppen olcsó OLED TV-ivel szemben is versenyképtelenül drágák voltak. Ráadásul a Loewe megfelelő okos TV platformpartner hiányában nem tudott elérést biztosítani az olyan népszerű videós streaming alkalmazásokhoz, mint a Netflix.

A Skytec elmondása szerin jelenleg 45 Loewe alkalmazottat foglalkoztat a cég korábbi székhelyén, Kronach-ban, de már épül egy új központ. Tervek szerint a Loewe gyorsan újra nemzetközi szórakoztatóelektronikai márka kíván lenni, először helyreállítva a korábbi beszerzési láncokat. A menedzsment reméli, hogy a cég meglévő termékportfóliójának nagy része áprilisban ismét kapható lesz, és új termékkínálatot köztük TV-ket és audiokészülékeket mutathat majd be a berlini IFA 2020 kiállításon.

Vladislav Khabliev, a Skytec vezérigazgatója egy még decemberben megjelent sajtóközleményben kijelentette, hogy a Loewe helyreállítja kapcsolatait korábbi partnereivel, köztük az OLED paneleket szállító LG Display céggel. Khabliev hozzátette, hogy a Loewe és a Hisense partneri viszonya valószínűleg „a jövőben megmarad és még kibővül” is. Khabliev szerint a Loewe a Hisense segítségével igyekszik termékeit a lehető leghamarabb elérhetővé tenni.

A vezérigazgató azt mondta: „Gyorsan meg akarjuk kezdeni az új termékek fejlesztését a hagyományos helyen Kronachban. Célunk, hogy a Loewe-t a kifinomult fogyasztói elektronika nemzetközi prémium márkájává tegyük. Addig a folytonosságot a bizonyítottan magas termékminőséggel garantálhatjuk a kereskedelem és a végfelhasználók, valamint a márka rajongói számára. Ez erős jelzés kiskereskedelmi partnereinknek is, akik a jövőben továbbra is támaszkodhatnak a Loewe-re, ami az elegáns szórakoztatásról és az ikonikus „Engineered in Germany” dizájnról szól.”

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Exit mobile version