HaziMozi

Négy cég aktív 3D szemüvegszabványt fejleszt

1. Oldal

A Panasonic, a Samsung, a Sony és az XPAND 3D (X6D Ltd.) együtt fejlesztik a Bluetooth, a rádiófrekvenciás (RF) és infravörös (IR) rendszerprotokollok szerint vezérelhető aktív 3D képzáró szemüvegek közös szabványát.
Full HD 3D szemuveg kezdemenyezes.jpg
Az öt piacvezető TV gyártó közül tehát három (Samsung, Sony, Panasonic), és a 3D mozi-technológiát kínáló XPAND 3D közösen bejelentett szándéka, hogy „Full HD 3D Glasses Initiative” néven kidolgozzák az aktív 3D képzáró szemüvegek új technológiai szabványát.

Ennek éppen itt volt az ideje, sőt a józan belátás szerint talán ezzel kellett volna kezdeni a sztereoszkópikus képélményt a bal- és jobbszem képek szekvenciális megjelenítésével előállító 3D TV-k és vetítők fejlesztését. Jelenleg ugyanis az ezekhez használatos 3D aktív képzáró szemüvegek csak az adott 3D TV-jével vagy vetítőjével kompatibilisek egy másik gyártóéval már nem. Vagyis például egy Panasonic által kínált 3D szemüveggel nem nézhető a Sony 3D TV-je vagy vetítője és viszont.

A megállapodás szerint a cégek együtt szándékoznak kifejleszteni és licencbe adni a rádiófrekvenciás (RF) rendszerű 3D aktív szemüvegek technológiáját, ami tartalmazza a fogyasztók 3D aktív szemüvegei és a 3D képmegjelenítők (TV-k, PC monitorok, vetítők valamint az XPAND aktív szemüveges 3D mozik) közötti RF rendszer protokollját.

A szabványosítás az aktív 3D szemüvegek és a 3D képmegjelenítők közötti infravörös (IR) rendszerprotokollok több típusát is tartalmazza majd, a Panasonic és az XPAND 3D által közösen kifejlesztett protokolltól a Samsung és a Sony által használt saját protokollokig.

„Full HD 3D Glasses Initiative” szabványlicenc tervezett megjelenése 2011 szeptembere, mely időponttól megkezdődik a szabványnak megfelelő aktív 3D szemüvegek fejlesztése. Az új IR/RF protokolloknak megfelelő univerzálisan használható szemüvegek 2012-ben lesznek elérhetőek és a cél az, hogy ezek visszafelé már kompatibilisek legyenek a 2011-es aktív 3D TV-kkel.

A kezdeményezéssel a cégek nyilvánvalóan azt kívánják elérni, hogy az univerzális aktív 3D szemüvegek széleskörűen elterjedve ösztönzik majd az eddig nem nagyon kelendő 3D TV-k eladását.

Kapcsolódó linkek:

Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Az LG szerint 5-ből 4 néző az ő passzív 3D TV-jét preferálja
A 3D TV tulajdonosok többsége értékeli a 3D képminőséget
Az aktív és a passzív szemüveges 3D TV-k gyengéi
A 3D TV számára 2011. lesz a kiugrás éve?
Formálódó szabvány 3D aktív képzáró szemüvegre
Több mint 2,3 millió 3D TV kelt el 2010. utolsó negyedében
Várat magára a 3D TV piaci áttörése
A gyártók által vártnál gyengébb a 3D TV-k eladása idén
Exit mobile version