HaziMozi

Panasonic: rekordveszteség és átalakuló TV üzletág

1. Oldal

A Panasonic 94 éves történetének legnagyobb 780 milliárd jenre (kb. 2.270 milliárd Ft) becsült nettó veszteség elé néz a 2012-es pénzügyi évben, és a cég számára még mindig fontos TV üzletág megújítását tervezi.
A Panasonic a jövő áprilisig tartó 2012-es pénzügyi évre vonatkozó friss előrejelzésében eladásai további csökkenésével számol. Ennek okait elsősorban a világgazdaság lassulásában, az európai adósságválság miatti pénzpiaci bizonytalanságban – részben ettől is erős a japán jen – és az ellátási láncban az év eleji japán földrengés valamint a múlt októberi thaiföldi árvíz okozta zavarokban látják. A cég működési eredménye várhatóan jelentősen csökken a végrehajtott jelentős karcsúsítások ellenére, mely intézkedések ebben az extrém helyzetben nem képesek kiegyenlíteni a csökkenő eladásokat. A veszteségekhez tartozik a Sanyo megvásárlásának költségleírása is.

Az éves 780 milliárd jenes (kb. 2.270 milliárd Ft) nettó veszteség-előrejelzés részeként a Panasonic a december 31-el zárult három hónapos időszakra vonatkozóan 197,6 milliárd jen (kb. 575 milliárd Ft) nettó veszteségről számolt be utolsó negyedéves jelentésében.

Panasonic_Amagasaki.jpg
A Panasonic elnöke Ohtsubo Fumio által korábban bejelentett szerkezetátalakítás a „zöld innovációs” céggé válás mellett a működési költségek lefaragását is szolgálja, melynek része a TV üzletág tervezett megújítása.

A cég az ideivel együtt immár negyedik éve veszteséges TV divíziójánál létszámcsökkentést hajtanak végre, leírják a TV gyártóüzemek eszközveszteségeit, és a jövőben már nemcsak plazmapanelekkel gyártanak nagyobb képméretű készülékeket.

Yoshida Mamoru a Panasonic AV termékekért felelős alelnöke a Nikkei üzleti napilapnak adott interjúban azt mondta, hogy a cég a szerkezeti reformokra koncentrál, és reméli, hogy a 2013-2014-es pénzügyi évre a TV üzletág újra nyereséges lesz.

A cég a karácsonyi-újévi eladási szezonban Yoshida elmondása szerint az Egyesült Államokban csak a tervezett eladások 60-70%-át teljesítette, de Európában és Kínában sem sikerült a várakozásoknak megfelelő értékesítési eredményeket elérni, a japán belső piac pedig még szintén nem tért vissza a korábbi szintre.

A jövedelmezőség javítása kapcsán Yoshida elmondta, hogy a csekély nyereségű modelleket kivették a kínálatból s így harmadával csökkent a plazma TV választék. Felülvizsgálják a gyártási költségeket is. A gyártósorok költségeit a felére csökkentik a régebbi modellek elhagyásával.

A Panasonic zászlóshajó termékének számító plazma TV-k jövőjével kapcsolatban Yoshida azt nyilatkozta, hogy „nem feltétlenül próbálják leépíteni a termelést”. Inkább optimalizálni igyekeznek a TV-k méretét és továbbfejlesztik azokat, hogy vonzóbbá tegyék a vásárlók számára. A tervek között szerepel, hogy bővítik a meglévő TV üzleti tevékenységet az okos TV szegmens felé mozdulva.

Yoshida határozottan cáfolta azokat felvetéseket, hogy a Panasonic esetleg kilépne a TV üzletből, hogy jövedelmezőbb termékekre – mint a megújuló energia technológiák – koncentrálhasson: „A Panasonic gyorsít a zöld technológia és energia terén, de ez nem jelenti azt, hogy befejezné a TV és audio-vizuális készülékek gyártását.”

Kapcsolódó linkek:

Panasonic: 2012-es Blu-ray 3D lejátszók FLAC támogatással
Panasonic Smart VIERA HDTV-k a CES 2012 kiállításon
Panasonic: sajtóközlemény a szárnyra kapott téves hírről
Panasonic: a veszteségek miatt csökkenő TV gyártás
Megveszi a Sanyo-t a Panasonic
Exit mobile version