Panasonic: a veszteségek miatt csökkenő TV gyártás

1. Oldal

A japán szórakoztatóelektronikai cégek közül már a Panasonic is a TV gyártás csökkentésére kényszerül az idei pénzügyi év hatalmas veszteségei miatt, hat TV panelgyártó üzeméből háromban megszüntetve a termelést és legalább 1000 álláshelyet.
A japán pénzügyi sajtó által közölt jelentések szerint, az erre az évre korábban 30 milliárd jen (kb. 85 milliárd Ft) profitot váró Panasonic most 120 milliárd jen (kb. 340 milliárd Ft) körüli veszteséggel néz szembe, nagyrészt a küszködő TV üzlethez kötődő eszközleírások eredményeként.

A Panasonic TV üzletága – azon kevesek egyike, amely a TV-k gyártásához nem használ fel külső beszállítóktól vásárolt lényeges alkatrészeket – már 2008. óta veszteséges annak ellenére, hogy az elmúlt pénzügyi évben összesen mintegy 20 millió síkképernyős készüléket értékesített és a bevételek megközelítették az 1.000 milliárd jent (kb. 2.800 milliárd Ft).

Panasonic_Amagasaki.jpg
Mindezen gondok eredményeképp a Panasonic által hivatalosan meg nem erősített hírek szerint azt tervezi, hogy befejezi a plazmapanelek gyártását a cég Amagasaki 3. számú üzemében (ez látható a fenti képen). A világ legnagyobb plazmapanel gyára, az Amagasaki 3. számú üzeme csak két éve készült el és havonta 330.000 107 centis (42 inch) panelnek megfelelő kapacitással rendelkezik. Jelenleg a 107 centistől (42 inch) egészen a gyártó legnagyobb 3,8 méteres (150 inch) óriásáig gyártanak itt PDP paneleket. Áprilisban még arról szóltak a hírek, hogy ezt a gyártósort Kínába telepítik. A jelentések szerint a telephely 2. számú üzemében is csökkentik a termelést, így gyakorlatilag a Japánban zajló plazmapanel gyártás az Amagasaki 1. számú üzemére korlátozódik majd.

A Panasonic Sanghajban és Kínában lévő plazmapanel gyártóüzemeit nem érintik a leépítések.

A cég két LCD gyártóüzemének egyikétől is megválik. Az újabb Himeji létesítmény továbbra is megmarad, de a régebbi Mobarai telephelyet eladják a The Innovation Network Corporation japán befektetési alap vezette konzorcium új Japan Display nevű cégének. Ez a cég várhatóan felvásárolja majd a Hitachi, a Sony és a Toshiba kisebb méretű LCD panelgyártó üzemeit is, és a piacon most keresettebb mobilkészülékekhez használható képernyőket állít majd elő.

A Panasonic lépése jellemző a jelenlegi nehéz időket elő japán TV iparra, amit a hazai eladások visszaesése is súlyt, s ez néhány cég esetében jelentős részt tesz ki a teljes eladásokból.

A legfontosabb azonban, hogy az erős japán jen drágítja termékeik exportját a világpiacon és versenyképesebbé teszi a más országokban gyártott olcsóbb TV-ket, mind a világpiacon mind Japánban. A nagy koreai gyártók növelni szeretnék piaci részesedésüket Japánban, ami nem is olyan régen még elképzelhetetlen lett volna.

Nem egészen két hónapja a Panasonic elnöke Ohtsubo Fumio azt mondta: „Nem áll szándékunkban kilépni a TV üzletből”, de más szavai utaltak a vállalat változó stratégiájára is. Azt mondta, hogy „azon feltételezés alapján működtünk, hogy jól csináljuk, ha növeljük a kibocsátást, de most már világos, hogy nem garantálja a profitot, ha nagyszámú TV-t gyártunk. Most megfontoljuk az üzlet jellegének megváltoztatását, a kibocsátott mennyiség helyett olyan termékekre összpontosítva, amelyek képesek legyőzni a versenytársakat.”

Kapcsolódó linkek:

Nagyobb és okosabb Panasonic LCD és plazma TV-k 2012-ben
A Panasonic is kiszervezi jövőre a TV panelgyártást
Panasonic: készül a világ legnagyobb plazmaképernyő gyára

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .