LG Display: OLED üzletbővítési tervek 2024-től

Az LG Display befektetéseket és bővítést tervez az OLED displaygyártásba 2024-ben és azután, már idén 20%-kal növelve a nagyméretű OLED panelek szállítását.


A The Korea Times  beszámolója szerint az LG Display új részvények kibocsátásával 1.292,5 milliárd won (kb. 349 milliárd Ft) tőkét tervez bevonni, amit az OLED üzletágba fektet be az ilyen képernyők iránti növekvő keresletet kielégítésére. A tőkéből 482,9 milliárd wont (kb. 130 milliárd Ft) működési költségekre, 415,9 milliárdot (kb. 112 milliárd Ft) gyártólétesítmények kiépítésére, 393,6 milliárdot (kb. 106 milliárd Ft) pedig adósságtörlesztésre szánnak.

A tavaly decemberben meghozott nagyarányú tőkeemelésre vonatkozó döntés célja az OLED üzletág versenyképességének és növekedésének fokozása, amihez jelentős beruházásokra van szükség, mind az új technológia kifejlesztéséhez, mind az OLED panelek gyártásához szükséges létesítmények felállításához.

LG Display 246 centis OLED.EX

A vállalat azt tervezi, hogy a nagyméretű OLED panelek szállítási volumenét már 2024-ben 20%-kal bővíti az előző pénzügyi évhez képest, annak érdekében, hogy megerősítse pozícióját a prémium TV-k piacán. Ebben a szegmensben mindinkább a nagy képernyőméretű OLED készülékek állnak, és a cég ettől reméli nyereségessége jelentős növekedését. Ugyanakkor bővíteni kívánja a cég a monitorok és laptopok közepes méretű OLED paneljeinek gyártókapacitásait is.

A cég közlése szerint: „A vállalat üzleti tevékenysége minden területén növeli az OLED termékek arányát a nagytól, a közepesen át és a kicsiig. 2024-től a nagyméretű (képernyők) terén várhatóan bővül a vevőkör, a középméretű (képernyők) terén tervek szerint indul az OLED termékek tömeggyártása IT eszközökhöz. A kicsik terén 2023-ban a szállítási volumen növekedésére számítunk a bővített gyártókapacitás alapján.”

Az LG Display azt is közölte, hogy „622,2 milliárd wont (kb. 168 milliárd Ft) fog felhasználni a bevont pénzeszközökből „nyersanyagok beszerzésére, hogy bővítse az OLED vevők számát és reagáljon az új termékekre”.

Egykor a világ egyik legnagyobb LCD displayipari szereplőjeként az LG Display az elmúlt években már inkább az OLED képernyőkre koncentrál, ahol a nagyméretű OLED TV panelek vezető gyártója. A döntést a kínai displaygyártók előretörése kényszerítette ki, amelyek sokkal alacsonyabb költséggel tudnak LCD képernyőket gyártani.

Évekig az LG Display volt az egyetlen cég, amely képes volt TV-khez való OLED képernyőket gyártani, de két éve már a riválisa Samsung Display is elkezdte a QD-OLED technológiájú panelek tömeggyártását. Az LG Display azonban még mindig jelentős előnyben van az OLED TV-k paneljenek előállításában.

Az LG Display negyedik negyedéves eredményeiben 131,7 milliárd won (kb. 35,6 milliárd Ft) üzemi nyereséget ért el, amivel véget vetett hét negyedévig tartó veszteségességének. Ez utóbbinak oka volt a TV-k iránti kereslet csökkenése is a COVID járvány után. A cég az észszerűsített üzleti struktúrának és az OLED termékeknek a teljes display üzletágon belül megnövekedett arányának köszönhetően tudott ismét nyereséges lenni.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .