Már a 4K uralja a globális TV eladásokat, de a 8K-nak alig van keletje

Az UHD TV-k iránti kereslet gyorsan nő a piacelemző IHS Markit szerint, de korábbi előrejelzésénél sokkal borúsabban látja a cég a 8K TV-k közeljövőjét.


Egy hónapja a Spanyolországban megtartott 2019 IFA Global Sajtókonferencián több prezentáció is foglalkozott a globális TV piac helyzetével.

Jans-Joachim Kamp felügyelőbizottsági elnök a GfK adatairól számolt, melyek szerint a TV értékesítés idén stagnálni fog, az előző évhez hasonlóan idén is 214 millió TV eladása várható.

A londoni székhelyű piackutató IHS Markit ügyvezető igazgatója, Maria Rua Aguete előadásából az is kiderült, hogy az UHD TV-k értékesítése 2018. negyedik negyedévében érte el eddigi csúcsát, és ha trend így folytatódik, akkor az idén eladásra kerülő készülékek fele már UHD TV lesz. Ahogy az a fenti grafikonból látható a tavalyi utolsó negyedévben kiszállított 4K TV-k részaránya Nyugat-Európában már 63%, Észak-Amerikában és Kínában 60%, sőt még Kelet-Európában is 58% volt.

Kína a 4K TV-k második legnagyobb piaca, köszönhetően a nagy képernyőméreteknek és az alacsonyabb áraknak, bár Európától eltérően, gyakorlatilag nincs hozzájuk tartalom, amit ezeken a TV-ken nézhetnének. A kínai tévévásárlók azonban szeretik magukat a technológiai újdonságok korai alkalmazóiként látni, így elfogadják ezt a helyzetet, legalábbis az elemző szerint.

Aguete előadásából az is kiderült, hogy cégük becslése szerint 2018-ban csak 18.600 darab 8K TV-t adtak el, ami csepp a globális TV piac tengerében. A legtöbb, kb. 9.000 8K TV Európában, annak is inkább nyugati felén talált gazdára, 6.600 kelt el Japánban, 1.500 Kínában, 1.300 Ázsiában és a csendes-óceáni térségben, és csak 200 került kiszállításra Észak-Amerikában. Az IHS Markit korábbi előrejelzését, melyben több mint 430.000 8K TV forgalomba kerülését prognosztizálta 2019-re most 138.500-ra módosította, és a 2020-ra jósolt közel 2 millió helyett is csak alig több mint 630.000 ilyen készülék eladására számítanak.

De ha nem a 8K, akkor mi ösztönzi a fogyasztókat új TV vásárlására? Az IHS Markit adatai azt jelzik fontosabb szempontok, hogy a TV legyen okos és nagy. Talán meglepő, de kutatásuk szerint a legtöbb vásárló számára az energiahatékonyság is fontosabb, mint a 4K felbontás.

Az UHD háztartások elterjedtségét tekintve jelenleg Észak-Amerika vezet Nyugat-Európa előtt. 2022-re az észak-amerikai háztartások közel 60 százaléka rendelkezik majd UHD TV-vel, szemben a nyugat-európai 40%-kal. Japánban a 2020-as Tokió Olimpia közeledtével várhatóan megugrik majd az UHD TV-k iránti kereslet, de azután az eladások visszaesnek.

Európában a német, a francia és a brit UHD tartalompiaci kínálat mondható jónak, az utóbbi a világ egyik legjobbjának. Az IHS Markit idén februári UHD tartalomkínálati felmérése szerint a Netflix vezet 415 filmcímmel, az Amazon a második 303 címmel és a prémium fizetős TV-szolgáltató Sky a harmadik 287 címmel.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .