1. Oldal
A Royal Philips Electronics (Philips) márka licencszerződés keretében átadja teljes Észak-amerikai tévé üzleti tevékenységét a Funai Electric Co Ltd of Japan (Funai)-nak, és ez az üzletág vártnál nagyobb vesztesége miatt érthető is.
A Philips és a Funai múlt heti bejelentése szerint a két cég márka licencszerződést szándékozik kötni, melynek keretében a Funai átveszi a Philips összes TV üzleti tevékenységét az USA-ban és Kanadában. A minimum ötéves megállapodás 2008. szeptember 1-én lép hatályba, és a Philips jogdíjat kap majd a Funai-tól, mely saját észak-amerikai televízióinak kínálatában kizárólagosan használhatja majd a Philips és a Magnavox márkaneveket. Ez az egyezség biztosítja, hogy az említett márkanévvel ellátott TV-k továbbra is jelen legyenek Észak-Amerikában, s az üzleti modell garantálja a Philips profitját is az igen erős verseny jellemezte piacon.A Philips azt is bejelentette, hogy további lépéseket tesz televíziós tevékenysége gazdasági teljesítményének javítása érdekében, meglévő globális ellátó bázisát tovább optimalizálva, és TV üzleti tevékenységét erősebb piacaira, különösen Európára és a fontosabb fejlődő országokra koncentrálva. Ezen további lépésekkel kapcsolatos költségek fedezésére, és a cég Észak-amerikai TV tevékenysége átadásának kiadásaira a Philips összesen 125 millió eurót (kb. 31,4 milliárd Ft) különít el 2008. során.
A Philips más szórakoztatóelektronikai üzletkategóriáit nem érinti a megállapodás Észak-Amerikában, és azok tovább folytatják a gyártást, a marketing és eladási tevékenységet. A partnerség a Funai-al ugyanakkor nem érinti a Philips TV-s pozícióit a világ többi részén.
A Philips-el 18 éve együttműködő Funai kapcsolatban áll majd a Philips kutatás-fejlesztési és formatervezési szakértőivel, hogy a Philips televíziók továbbra is kínálják majd a technológiai és formai újításokat. Ezek között szerepel a legutóbb bevezetett design kollekció és az „Eco TV” elnevezésű energiatakarékos TV választék. A Funai licencet kap a Philips márkahasználati követelményeivel, a termékminőséggel, terméktervezéssel és az ügyfélkezelés ellátásával kapcsolatos feltételek kielégítésére. A Philips televíziós eladásai Észak-Amerikában elérték az 1 milliárd eurót (kb. 252 milliárd Ft) 2007-ben. A megállapodást még az illetékes kormányszerveknek is jóvá kell hagyni.
A Philips mai bejelentése szerint a legfrissebb negyedéves profitcsökkenés a vártnál nagyobb mértékű, mivel a TV üzlet nagyobb veszteséggel zárt, és lassult gazdasági növekedés is a fejlett piacokon.
Kapcsolódó link:
Philips: a TV üzletág eladása a lehetséges opciók között
