Sony BRAVIA LCD és Pioneer plazma HDTV-k az elégedettségi rangsor élén

1. Oldal

A J.D. Power and Associates közel 5.400 újdonsült HDTV tulajdonost kérdezett meg az USA-ban, hogy mennyire elégedettek a 2006. augusztusa és 2007. júliusa között megvett készülékükkel, valamint arról miként vásárolták meg azt.
Az elégedettségre és a vásárlás körülményeire vonatkozó felmérésben három készülékszegmens szerint csoportosították a különböző márkájú modellek tulajdonosainak válaszait. Az első szegmensbe a 94–124 centis (37-49 inch), a másodikba a 127-165 centis (50-65 inch) képátlójú LCD és plazma HDTV-k kerültek, a harmadikba a 127-183 centis (50-72 inch) hátulról vetítős HDTV-k soroltattak.

A vásárlókat megkérték négy szempont szerint osztályozzák TV-jüket. Ezek: a kép- valamint hangminőség, a megjelenés és stílus, a kezelési kényelem, a televízió képességei. Azt is megjelölték, hogy ezek közül melyek játszották a legfontosabb szerepet a készülékkel kapcsolatos megelégedettségükben. Arról is megkérdezték őket, hogy hogyan, miért és milyen információk alapján vásárolták meg készülékeiket, milyen szerepet játszott benne a márkahűség vagy más szempontok.

A 94–124 centis (37-49 inch) szegmensbe tartozó HDTV készülékek birtokosai heti 23,3 órát tévéznek, s ebből 11 óra kifejezetten nagyfelbontású műsor. Legtöbbjük úgy hiszi, hogy pénzükért a legtöbb értéket kapták a HDTV megvásárlásakor, miközben 91%-uk újra az adott márka mellett döntene. Vásárlási döntésüket a képminőség, a TV készülék kidolgozása és az ár befolyásolta. Az informálódásra többségük (68%) az internetet használta, majd az egyéb fogyasztóknak szánt kiadványok következnek (45%), az eladókra 38% hallgatott, a családtagokra és barátokra 31%.

A készülékek közül a legtöbb pontot ebben a szegmensben a Sony BRAVIA LCD HDTV-i érték el, melyek mind a négy szempontnál a maximális 5 pontot kapták, s így az átlagnál sokkal nagyobb összesített megelégedettségnek örvendenek.

A 127-165 centis (50-65 inch) képátlójú HDTV tulajdonosok a kisebb készülékkel rendelkezőknél több időt töltenek tévézéssel, számszerűen 25,5 órát hetente. Ebből az időből 12,4 óra jut valódi HD műsorok megtekintésére. 85%-uk nyilatkozott úgy, hogy pénzükért a legjobbat kapták, kétharmaduk (67%) büszke, hogy az adott márka készülékét birtokolja. Szinte az összes (92%) Sony BRAVIA LCD tulajdonos úgy nyilatkozott, hogy „határozottan/valószínűleg” újra ezt a terméket vásárolná meg, míg a Pioneer plazma TV-k tulajdonosainak 86%- a állítja ugyanezt, és 97%-uk valószínűleg ajánlaná másoknak is a terméket. A 94–124 centis (37-49 inch) szegmenshez hasonlóan az internet játszotta a legfontosabb szerepet a választás előtti tájékozódásban (67%), ezt követik az egyéb fogyasztói publikációk (53%), majd a családtagok és barátok ajánlásai (32%).

A szegmens átlagánál sokkal magasabb megelégedettségi pontszámmal a Pioneer plazma TV-k állnak a lista élén, melyek négyből három szempontnál a legmagasabb osztályzatot kapták, egyedül a televízió képességeire kaptak 4-est.

elegedettseg.jpg
Az idehaza az LCD és plazma TV-knél kevésbé népszerű 127-183 centis (50-72 inch) hátulról vetítős HDTV-k amerikai tulajdonosai nagyon hasonló tévézési szokásokkal jellemezhetőek, mint a 127-165 centis (50-65 inch) képátlójú LCD és plazma HDTV vásárlói. A készülék kiválasztási szempontjai közül számukra a képminőség után (41%) az ár (16%) a legfontosabb, ami talán egy kicsit több mint a másik két szegmenshez tartozó tulajdonosoknál. Többségük (69%) szintén az internetről tájékozódott.

A szegmens megelégedettségi rangsorának élére a Samsung DLP vetítős TV-i kerültek. Bár ezek kép- és hangminőségükre csak 3-as osztályzatot kaptak a válaszadóktól – a JVC HD-ILA és a Sony SXRD készülékei érték el kép- és hangminőségükre a legmagasabb osztályzatot -, de kezelési kényelemüket, megjelenésüket, és a televíziók egyéb képességeit kiemelkedőnek találták.

Kapcsolódó linkek:

Érdekes tesztsorozat HDTV-k valódi felbontásáról

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .